مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران خبر داد
مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به احداث ۲۵ مسجد در بازه زمانی سال‌‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۵ در پایتخت، گفت: تا پایان سال جاری نیز عملیات طراحی ساخت سه مسجد در شهر تهران آغاز می‌شود.
کد خبر: ۳۳۳۱۹۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷ 23 November 2016
 علیرضا جعفری در گفت‌وگو با روابط عمومی شهرداری تهران با بیان این که طی سال‌های اخیر توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی در تهران بیشتر شده است، گفت: درتوسعه زیرساخت‌های فرهنگی تلاش کردیم تا این امر با حفظ رویکردهای ملی و بومی جامعه هماهنگ باشد.

وی  با اشاره به این که توسعه در عرصه‌های مختلف به ویژه زیرساخت‌های فرهنگی می‌تواند زمینه لازم برای رشد و آگاهی افراد را فراهم کند، افزود: مدیریت شهری در توسعه فرهنگی به معیارهای بومی و ملی در پروژه های فرهنگی توجه ویژه‌ای دارد.

جعفری گفت: توجه به فرهنگ حاکم بر جامعه و اعتقادات مذهبی مردم موجب شد تا شرکت توسعه فضاهای فرهنگی طی ۱۱ سال اخیر متولی احداث ۲۵ مسجد در پایتخت باشد.

مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی با اشاره به احداث مسجد ۷۲ تن در منطقه ۹، مسجد پیامبر اکرم (ص) در منطقه ۵، مسجد پیامبر اعظم (ص) و مسجد صاحب الزمان (عج) در منطقه ۲ و مسجد امام رضا (ع) واقع در منطقه ۲۰ تصریح کرد: ساخت مسجد دارالسلام، مسجد یاس و مسجد آدینه نیز تا پایان سال جاری آغاز می شود.

جعفری ادامه داد: حدود ۳۰ درصد از پروژه‌های شرکت توسعه فضاهای فرهنگی در این دوره مدیریت شهری پروژه های مذهبی است که در تمامی مناطق ۲۲ گانه به اجرا درآمده‌اند.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: شهرداری تهران ظرفیت‌های مختلفی را برای تحقق توسعه پایدار ترسیم کرده که از جمله آن توسعه فضاهای فرهنگی و حرکت در مسیر استانداردهای جهانی است. بر این اساس، طبق مأموریت محوله شهردار تهران به شرکت توسعه فضاهای فرهنگی، در سال‌های گذشته اقدامات لازم برای تبدیل تهران به کلانشهری توسعه‌یافته انجام شده است.

جعفری در ادامه طراحی و اجرای خانه‌موزه‌ها و فضاهای فرهنگی با عملکرد فرامنطقه‌ای را از دیگر فعالیت‌های شرکت توسعه فضاهای فرهنگی معرفی و تصریح کرد: آمارها نشان می‌دهد که در بازه زمانی سال ۸۴ تاکنون، ۵۴ پروژه صرفا فرهنگی از جمله سراسر نمای مقاومت، باغ‌موزه دفاع مقدس، باغ موزه قصر، موزه موسیقی، موزه حیات وحش دارآباد، موزه علوم و نجوم دارآباد، باغ‌موزه هنرهای ایرانی، خانه‌موزه استاد انتظامی و غیره احداث شده است.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با یادآوری این نکته که امروز سرانه فضاهای فرهنگی در پایتخت در شرایط مناسبی قرار دارد، گفت: به طور قطع می‌توان گفت ۵۰ درصد از تمامی پروژه‌های ما طی ۱۱ سال اخیر با نگاه صرفا فرهنگی احداث شده است و امروز خیل عظیمی از شهروندان و حتی گردشگران از این اماکن بهره می برند.

جعفری با اشاره به جمعیت قابل توجه جوانان در شهر تهران به موضوع اجرای پروژه‌های ورزشی پرداخت و خاطرنشان کرد: با توجه به جمعیت کثیر مخاطبان اماکن ورزشی که شامل تمامی گروه‌های سنی به ویژه نوجوانان و جوانان می‌شود، در دوره اخیر مدیریت شهری ۲۲ فضای ورزشی که به طور کلی ۲۱ درصد از پروژه ها را به خود اختصاص می دهند، در پایتخت احداث شده است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار