عضو کمیسیون اجتماعی به بهانه کاهش دمای هوای پایتخت به زیر صفر تاکید کرد
تابناک تهران- سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره بر ضرورت توجه به کارتن خواب ها با کاهش دمای هوای پایتخت تاکید کرد که قرار است، توسعه فعالیت سازمان بهزیستی در حوزه معتادین خود معرف و جمع آوری کارتن خواب ها طی برنامه ششم مورد توجه قرار بگیرد.
کد خبر: ۳۳۲۸۷۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴ 22 November 2016
دمای هوای تهران دیشب به زیر صفر رفت و امشب هم همینطور. این وضعیت تا آخر هفته به همین منوال است. البته شاید خیلی ها آن حس نکردند چرا که با سقف بالای سر و وسایل گرمایشی امروزی فرقی هم نمی کند که دمای هوا آن بیرون چند است. اما برای عده ای کاملا موضوع متفاوت است. کارتن خواب هایی که سرپناهی ندارند نگران دمای این روزهای هوای تهران هستند. 
 
کارتن خواب‌ها و افراد بی سرپناه، هرچه در روزهای گرم و معتدل سال، شب خوابی را در بوستان‌ها، نعمت می‌دانستند، در سوز این روزهای سرد تهران، به فرار از مرگ می‌اندیشند.

جلیل مختار سخنگوی کمیسیون اجتماعی با اشاره به بررسی موضوع معتادان و کارتن‌خواب‌ها در برنامه پنج ساله ششم توسعه گفت: توسعه اختیارات سازمان بهزیستی در بحث ماده 15 یا همان روحیه اختیاری مبارزه با مواد مخدر در کمیسیون اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم آبادان تصریح کرد: توسعه عملکرد و فعالیت سازمان بهزیستی در حوزه معتادین خود معرف بیشتر مورد تأکید اعضای کمیسیون اجتماعی است و قرار شد این موضوع در برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به پافشاری نمایندگان بر اداره مراکز ماده 16 توسط دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی گفت: براساس ماده 16 روحیه تحکمی برای جمع‌آوری کارتن‌خواب‌ها از سطح جامعه و همچنین تأسیس اماکنی مجهز به امکانات پزشکی برای آن‌ها وجود دارد.

مختار با تاکید براینکه اداره مراکز ماده 16 تکمیل‌کننده ماده 15 سازمان بهزیستی خواهد بود، افزود: کلیه معتادین کارتن‌خواب که شرایط جسمی بدی دارند باید توسط دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی تحت پوشش قرار بگیرند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی تصریح کرد: طبق مصوبه ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور اداره مراکز  ماده 16 جزو شرح وظایف دانشگاه علوم پزشکی است، اما متأسفانه بنا به دلایل متعدد این موضوع اجرا نشده و اکنون نمایندگان در کمیسیون اجتماعی بر توجه به این مسئله تاکید دارند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار