تابناک تهران - شهرداری تهران با وجود پیش بینی سازمان هواشناسی، گویا آمادگی لازم برای مواجه با برف پاییزی را نداشته است؛ و این بارش های چندین ساعته شهرداری در این منطقه را غافلگیر کرد.
کد خبر: ۳۳۲۲۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱ 21 November 2016

روز جمعه بود که سازمان هواشناسی و پژوهشگاه هواشناسی اعلام کردند "تهران در روز یکشنبه و دوشنبه شاهد بارش برف خواهد بود." و طبق پیش بینی ها دقیقاٌ از نیمه شب دیشب بود که بارش برف آغاز شد و مناطق شمال پایتخت را سپیدپوش کرد.

مشاهدات میدانی خبر از عدم حضور مأموران خدمات شهری، و عدم پاشیده شدن شن و نمک در محدوده ولنجک، خیابان های منتهی به مجموعه توچال و خیابان‌های منتهی به قسمت شمالی خیابان ولی‌عصر و میدان تجریش، و اتوبان چمران حد فاصل شرق به غرب این اتوبان از پل پارک وی تا پل مدیریت، بود که باعث کندی تردد خودروها و لیزخوردگی و تصادفات رانندگی شد. 

غافلگیری شهرداری تهران از بارش های شمال تهران / برنامه‌های خود را با سازمان هواشناسی تطابق می‌دهیم

ظاهرا شهرداری تهران باوجود پیش بینی سازمان هواشناسی، آمادگی لازم برای مواجه با این برف پاییزی را نداشته است؛ و این بارش های چندین ساعته شهرداری در این منطقه را غافلگیر کرد.

 با توجه به اینکه طبق قوانین نیروهای خدمات شهری شهرداری در شش ماهه دوم سال باید به صورت آماده باش باشند، تا از خطرات احتمالی بارش ها جلوگیری کنند، اما این بار گویا نه تنها قانون اجرا نشده که حتی به پیش بینی آب و هوایی هم توجهی نشده است.
 
اما به هرحال با تأخیر چند ساعته مأموران خدمات شهری شروع به فعالیت کردند؛ اصغر عطایی، مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار تابناک تهران گفت: "15 هزار نیروی خدمات شهری در سطح مناطق 22 گانه مستقر شده‌اند. 4 هزار نیرو برف‌روبی با یک هزار و 800 دستگاه خودروهای سبک و سنگین در 123 ناحیه شهر تهران و همچنین ایستگاه‌های برف‌روبی مستقر هستند تا با هر گونه مشکل احتمالی مقابله کنند."
 
وی با اشاره به پیش بینی سازمان هواشناسی درباره ادامه بارش بارندگی تا پایان روز سه شنبه افزود: "به همین منظور نیروهای خدمات شهری از هر گونه آمادگی در سطح شهر برخوردار هستند. برنامه‌های خود را با سازمان هواشناسی تطابق می‌دهیم تا مشکلی از این بابت برای شهروندان به وجود نیاید."
 
عطایی در مورد ترافیک های ایجاد شده در سطح شهر اظهار کرد: "امروز به دلیل سردی بیش از حد هوا، شاهد افزایش خودروها در سطح شهر تهران بودیم و این موضوع برای خود ما هم غیر قابل پیش بینی بود؛ و به دلیل حجم ترافیک در برخی از بزرگراه‌ها، همه با دو الی سه ساعت تأخیر به سر کار خود رسیدند."
 
 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار