عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد
تابناک تهران- نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلام‎شهر و پردیس تاکید کرد که باید هر چه سریعتر برای توسعه حمل نقل عمومی به ویژه حمله نقل ریلی تهران دست به کار شد تا با گره های کور ترافیکی پس از اندک برف و باران ها مواجه نشویم.
کد خبر: ۳۳۲۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷ 21 November 2016
امروز پس از هفته ای نیمه تعطیل به دلیل آلودگی هوای تهران آنچه شهروندان را دچار شوک کرد نه آلودگی هوا بلکه گره کور در اکثر خیابان های پایتخت بود.

اولین برف پاییزی امروز مدیریت شهری را باردیگر غافلگیر کرد تا یکبار دیگر نشان داده شود که تهران، پایتخت ایران، با بحران مدیریت مواجه است و این بحران نه یک موضوع سیاسی بلکه یک معضل اجتماعی است.

محمدرضا بادامچی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درباره دلایل بروز بحران در تهران در پی بارش نزولات آسمانی گفت: ترافیک 2 تا 3 ساعته همیشه در تهران وجود دارد و این موضوع مخصوصاً در زمان بارندگی چندین برابر می‌شود. راهکار این موضوع هم بیش از هر چیز با گسترش حمل‌ونقل عمومی مخصوصاً حمل‌ونقل ریلی حل خواهد شد.

وی افزود: که ساخت اتوبان هرچند یکی از راهکارهای مدیریت ترافیک شهر تهران است اما این کار یعنی دعوت خودروهای تک‌سرنشین بیشتر به سطح شهر.

این نماینده تهران ادامه داد: این در حالی است که راهکار عملی و  مهم درباره ترافیک شهر تهران گسترش حمل‌ونقل ریلی از سال‌ها پیش است. این گسترش باید تا جایی باشد که هر شهروند باید بتواند با 500 متر پیاده‌روی از ایستگاه مترو  به محل کار یا محل سکونت خود برسد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه نبود مدیریت واحد در تهران را یکی از اصلی ترین معظلات این شهر نامدید و گفت: نحوه مدیریت کلان‌شهرهای جهان امروزه با آنچه ما امروزه اجرایی می‌کنیم. بسیار متفاوت است. امروزه شهره‌ها به‌وسیله مدیریت یکپارچه شهری اداره می‌شوند تا در مواقع بحران یک ارگان پاسخگو باشد.

وی افزود: با این حال امروز به دلیل اینکه چنین مدیریتی وجود ندارد هیچ نهاد و ارگانی مسوولیت بروز مشکلاتی اینچنینی را بر عهده نمی گیرد و تقصیر را به گردن دیگری می اندازد که راهکار آن همانطور که اشاره شد اعمال مدیریت واحد در پایتخت است. 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار