بسیاری از کارشناسان و هنرمندان بر این باورند که وزارتخانه‌ای که بر گرفته از فرهنگ است در سه سال و اندی گذشته بیشتر اسیر سیاست بازی و سیاست‌زدگی شده است تا رفع و رجوع مسائل فرهنگی!
کد خبر: ۳۳۲۲۵۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳ 21 November 2016
 به گزارش سرویس فرهنگ و جامعه عصرامروز ، دولت یازدهم تا چند ماه دیگر به پایان خواهد رسید و حتی اگر حسن روحانی سکان هدایت دولت دوازدهم را به دست بگیرد، این احتمال وجود دارد که برخی وزرا تغییر و یا حتی ابقاء شوند. 
 
حتی اگر فرض را بر این بگیریم که دولت دوازدهم به دست شخص دیگری اداره شود و یا حتی آقای صالحی امیری در دولت بعد وزیر ارشاد و فرهنگ اسلامی نخواهد بود، با این حال ۹ ماه تا پایان دولت یازدهم زمان باقی است که به حتم در این مدت کوتاه برخی اقدامات می‌تواند منشاء پر خیر و برکتی برای جامعه فرهنگی و عموم شهروندان باشد. 

بی‌شک بسیاری از کارشناسان و هنرمندان بر این باورند که وزارتخانه‌ای که بر گرفته از فرهنگ است در سه سال و اندی گذشته بیشتر اسیر سیاست بازی و سیاست‌زدگی شده است تا رفع و رجوع مسائل فرهنگی! 
گواه این ادعا را می‌توان در ترکیب برخی معاونین این وازتخانه جست‌وجو کرد! 

وزارت‌خانه‌ای که باید در جهت فعالیت‌های قرآنی، سینمایی، هنرمندان، خبرنگاران و ... قدم بر می‌داشت، خود را سرگرم موضوعاتی کرد که تنها حاشیه‌هایی برای این وزارتخانه به همراه داشت و دست آخر این حاشیه‌ها گریبانگیر شخص وزیر شد. 

به راستی از زمان استقرار دولت یازدهم افراد مرتبط با این وزارتخانه همچون خبرنگاران، روزنامه‌نگاران، هنرمندان، سینماگران و ... چه اتفاق خوشایندی برای آنها رخ داد که تفاوت را نسبت به قبل احساس کنند؟ وزارتخانه برای رفع مشکلات آنها چه گام مهم و اساسی برداشت؟ 

معاونت حقوقی، امور مجلس و استان‌ها یکی از معاونت‌های مهم و کلیدی این وزارتخانه است که تصدی این پست از سوی فردی خبره به حتم در پیشبرد برنامه‌های وزارتخانه نقش مهم و حیاتی دارد اما حضور یک فرد، بیشتر با عملکردی نامطلوب بر مسند این پست باعث شد این معاونت از وظیفه اصلی خود در مجلس و استان‌ها غافل شود. البته به نظر می‌رسد استعفای این معاون از سخنگویی همزمان با انتصاب وزیر جدید به معنای استارت دیرهنگام این معاونت برای انجام اقداماتی باشد که طی سه سال گذشته باید انجام می‌داد و اما نداد. 

به طوری که نبود فعالیت‌های چشمگیر در این معاونت سبب شده تا از یک سو برخی ﺍﺳﺘان ها با ﻣﺸﮑﻼتی مواجه شوند ﻭ از سوی دیگر عدم ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻣﺤﻮﺭی در ﻓﻌﺎﻟﯿﺘﻬﺎ وجود داشته باشد. 
و اما کلام آخر؛ فعالان قرآنی، سینمایی، هنرمندان، خبرنگاران و حتی بسیاری از شهروندان از وزیر جدید انتظار دارند که در مدت باقی‌مانده تا پایان دولت یازدهم منشا خیر و برکتی باشند که حتی در این مدت کوتاه از وزیر نام نیکی بر جای بماند نه مانند وزیرانی که آمدند و رفتند و تنها حرف‌هایی پشت سر آنها باقی ماند!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار