تابناک تهران- عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین عوامل آلودگی هوای تهران خودروهای فرسوده است گفت: متاسفانه دستگاه های ذی ربط در نوسازی خودروهای فرسوده تعلل کرده و به این مهم توجهی ندارند.
کد خبر: ۳۳۱۸۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۴ 20 November 2016
سال ها است شهروندان تهرانی با معضل آلودگی هوا دست و پنجه نرم می کنند اما شواهد و قرائن حکایت از آن دارد که دستگاه های ذی ربط به رفع عوامل موثر در این معضل مانند نوسازی خودروهای فرسوده چندان توجهی ندارند در حالی که طبق اظهارات نمایندگان مجلس سالانه 3 هزار نفر در پایتخت به دلیل آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند.

در این رابطه طبق اظهارات نمایندگان مجلس شاهد تردد 5 میلیون خودرو، 400 هزار خودروی فرسوده، یک ونیم میلیون وسائط نقلیه موتوری غیراستاندارد و آلاینده، یک هزار مینی بوس فرسوده، 2 هزار اتوبوس فرسوده با عمر بالای 30 سال و 8 هزار پیکان فرسوده در پایتخت هستیم؛ خودروهای فرسوده ای که نفس تهران را بریده و به بحرانی شدن وضعیت آلودگی دامن زده اند.

شادمهر کاظم زاده، عضو کمیسیون عمران مجلس، با انتقاد از تردد خودروهای فرسوده در پایتخت، عملکرد دستگاه های ذی ربط در نوسازی این خودروها را ضعیف خواند و گفت: در حالی برای کاهش آلایندگی هوای پایتخت باید به خروج و نوسازی خودروهای فرسوده توجهی جدی داشته باشیم که متاسفانه دستگاه های ذی ربط در نوسازی تعلل کرده و به این مهم توجهی ندارند.

نماینده مردم دهلران، آبدانان و دره شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آلودگی هوای پایتخت بحران و معضلی چند جانبه است، افزود: اگر چه تاثیر مستقیم خودروهای فرسوده در آلودگی هوای پایتخت غیرقابل انکار است اما موثرترین عامل آلودگی محسوب نمی شود و علاوه بر خودروهای فرسوده عوامل زیادی در بحرانی شدن هوای پایتخت موثر است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با یادآوری اینکه موتورسیلکت ها ده برابر خودرو آلودگی ایجاد می کنند، تصریح کرد: در کنار این سیستم های مکانیک تاسیسات شوفاژخانه ها هم در آلودگی هوای پایتخت نقش دارند.

نماینده مردم دهلران، آبدانان و دره شهر در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر لزوم ممنوعیت تردد خودروهای با عمر بیش از 10 سال در پایتخت، به خانه ملت گفت: در جهت بهبود آلایندگی هوای پایتخت باید در جهت نوسازی خودروهای فرسوده گام برداشت؛ البته هر چند در رابطه با از رده خارج کردن و نوسازی خودروهای فرسوده قانون داریم اما متاسفانه به دلیل ضعف نظارت به اجرای چنین قوانینی بی توجهی می شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، بر ضرورت توجه به اجرای قوانین در رابطه با استانداردسازی قطعات خودروها و همچنین ارتقای استاندارد خودروهای داخلی برای بهبود وضعیت آلودگی هوای پایتخت تاکید کرد و ادامه داد: نظارت ها بر چگونگی تولید خودرو در کشور از جمله اهرم هایی است که می تواند نقش موثری در بهبود هوای پایتخت داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار