فرماندار شهرستان ری مطرح کرد: پیش‌بینی می‌کنیم بیش از ۷۰۰ هزارنفر در پیاده‌روی عظیم جاماندگان اربعین حسینی در شهرری شرکت کنند لذا ستاد اربعین شهرستان با تمام ظرفیت اماده میزبانی از زائران است.
کد خبر: ۳۳۱۵۵۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۸ 19 November 2016
 هدایت‌الله جمالی‌پور معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه ری، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار تابناک تهران، اظهار داشت: خبرنگاران و اصحاب رسانه با حضور فعال خود در تمام صحنه ها و انعکاس اخبار، رویدادها، اقدامات و مشکلات شهرستان، به بهبود امور کمک بسزایی می کنند. 
فرماندار شهرستان ری: شهرری آماده میزبانی از 700هزار زائر در روز اربعین
جمالی پور با بیان اینکه امسال برای سومین سال متوالی پیاده روی اربعین در شهرری برگزار می شود، گفت: همزمان با راهپیمایی اربعین حسینی از نجف تا کربلا، در ایران نیز مراسم پیاده روی برای جاماندگان کاروان اربعین، در شهرری برگزار می شود چرا که امام هادی (ع) ثواب زیارت حضرت عبدالعظیم(ع) را برابر زیارت سیدالشهدا(ع) عنوان کرده اند. 

وی با بیان اینکه این مراسم هر سال باشکوهتر برگزار می شود، تصریح کرد: در سال اول 70 هزار نفر زائر از تهران به سمت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) پیاده روی کردند؛ در سال دوم تعداد بیشتری در این مراسم شرکت کردند و امسال حضور حداقل ‌‌7۰۰ هزار زائر را در قبله تهران پیش بینی می کنیم. 

معاون استاندار تهران ابراز کرد: برای رفع نواقصی که در سالهای گذشته وجود داشته و برگزاری هرچه باشکوهتر این برنامه فرهنگی معنوی در مدت 45روز تمام برنامه ریزی ها و تمهیدات لازم اتخاذ شده و 8 کمیته اجرایی، فرهنگی، امنیتی، ارزیابی، اطلاع رسانی، پشتیبانی، استقبال و ترافیکی در ستاد اربعین تشکیل شده است.

جمالی پور به حضور 5500 نفر نیروی امدادی، خدماتی، انتظامی و امنیتی در این مراسم اشاره کرد و گفت: تمام دستگاههای شهرستان و به ویژه آستان مقدس که میزبان اصلی مراسم است، با تمام ظرفیت خود آماده ارائه خدمات به زائرین هستند.

وی با بیان اینکه بعد از اتمام مراسم برای برگشت زائران تدابیر لازم برنامه ریزی شده، بیان کرد: تعداد 600 دستگاه وسیله نقلیه عمومی کار انتقال زائران را از میدان شهرری، ضلع جنوب حرم و خیابان آستانه به سمت ایستگاه مترو و مراکز قابل دسترس انجام می دهند و مترو نیز با افزایش ظرفیت خود و به صورت رایگان آماده خدمات رسانی به زائران است.

فرماندار شهرستان ری ادامه داد: تمامی ظرفیت های بهداشتی و عمومی مدارس، مساجد، بوستان ها، ادارات و مجموعه های دولتی و غیر دولتی که در طول مسیر پیاده روی قرار دارند، آماده ارائه خدمات بوده و همچنین سرویس های بهداشتی سیار در اطراف حرم مستقر خواهد بود. 

جمالی پور به برپایی دو ایستگاه استقبال در ورودی شهر و 164 ایستگاه صلواتی 
در طول مسیر اشاره کرد و افزود: شهرداری منطقه 20 تهران که متولی کمیته فرهنگی ستاد اربعین است، با آذین بندی مناسب و برپایی ده ها موکب فرهنگی ویژه برنامه های پرباری برای این میثاق عظیم ملی تدارک دیده است.

وی بیان کرد: علاوه بر داخل صحن های حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در ضلع های جنوب و شرق حرم نیز سخنرانی مذهبی، مدیحه سرایی مداحان مشهور، قرائت زیارت اربعین و نمایش های آئینی برگزار می شود. 

معاون استاندار تهران به اعمال محدودیت های ترافیکی اشاره کرد و افزود: نقاط سه راه ورامین، میدان سلمان فارسی،  میدان نارنج، میدان ساعی و میدان فرمانداری به سمت حرم مطهر از مسیرهای واقع در طرح محدودیت ترافیکی است و ورود هرگونه وسیله نقلیه در این مکان ها ممنوع می باشد. 

جمالی پور مسیرهای پیاده روی را به شرح زیر اعلام کرد:
1- میدان امام حسین- میدان شوش- خیابان فداییان اسلام- میدان شهرری- ضلع شرقی حرم
2- میدان جمهوری- امامزاده حسن- خیابان شهید رجایی- هیدان هادی ساعی- ضلع جنوبی حرم
3- شهرستانهای شرق ری- جاده ورامین- اتوبان شهید آوینی- بلوار سلمان فارسی- ضلع شرقی حرم
4- شهرستانهای جنوب ری- خیابان شهید بهشتی- میدان هادی ساعی- ضلع جنوبی حرم

وی در ادامه بیان کرد: برنامه ریزی های طول مسیر راهپیمایی در تهران را سپاه محمد رسول الله و فرمانداری تهران بر عهده دارند.

فرماندار شهرستان ری به استقرار ایستگاههای درمانی، آمبولانس ها و خودروهای 
آتش نشانی اشاره و تصریح کرد: مراکز درمانی، دارالشفای حرم و بیمارستان ها با افزایش ظرفیت به صورت رایگان آماده ارائه خدمات به مصدومان احتمالی هستند.

جمالی پور با اشاره به اینکه برنامه پیاده روی اربعین از ساعت هشت صبح آغاز می شود و تا ساعت 16 ادامه خواهد داشت اظهار داشت: ویژه برنامه های عزاداری آستان مقدس از ساعت 10 صبح آغاز و ساعت 11 زیارت اربعین قرائت می شود، همچنین نماز جماعت ظهر و عصر در تمام صحنها و ضلع شرق و جنوب حرم اقامه می شود. 

جمالی پور با بیان اینکه هفت گروه مستند ساز پوشش این مراسم را برعهده دارند، گفت: مسابقه عکس در روز اربعین با موضوع به تصویر کشیدن مراسم و جلوه های بصری از عزاداری و دلدادگی زائران برگزار می شود که به بهترین عکس ها جوایزی اهدا می شود. 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار