معاون استاندار و فرماندار تهران از شناسایی حدود 3 هزار کودک متکدی در سطح شهر تهران درطرح جمع آوری متکدیان خبر داد و گفت: تاکنون نزدیک به 100 کودک متکدی جمع آوری شده در این طرح به اداره بهزیستی شهرستان تهران تحویل داده شده اند.
کد خبر: ۳۳۰۹۲۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶ 18 November 2016
"عیسی فرهادی" گفت : "از مجموع  کودکان متکدی شناسایی شده، 2 هزار نفر از اتباع سایر کشورها هستند که رقم بالایی محسوب می شود."
فرماندار تهران با انتقاد از ظرفیت محدود اداره بهزیستی پایتخت برای نگهداری کودکان، اظهار کرد: این اداره از ظرفیت نگهداری تنها 200 کودک برخوردار است.
وی با بیان اینکه دستگاه قضایی در خصوص جمع آوری کودکان متکدی حساسیت زیادی دارد گفت: قوه قضائیه با بروز هرگونه آسیب در جریان جمع آوری کودکان متکدی به ویژه حضور نیروی انتظامی در این امر مخالف است.
معاون استاندار تهران ، با تاکید بر در نظر گرفتن الزامات دستگاه قضایی در این خصوص، از موافقت این قوه برای جمع آوری کودکان متکدی سه منطقه تهران به عنوان طرح پایلوت خبر داد.
فرماندار تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر شمار متکدیان بزرگسال شهر تهران به شدت کاهش یافته و معضل وجود کودکان متکدی به دلایلی که ذکر شد، در پایتخت وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه برخی از کودکان نگهداری شده در بهزیستی با گذشت زمان در این مراکز رسوب می کنند، افزود: برخی از این افراد در بزرگسالی هم به سامان سراها منتقل می شوند بنابراین باید به منظور ایجاد ظرفیت جدید، نسبت به انتقال برخی از این افراد به سایر استان های دارای ظرفیت اقدام شود.
به گزارش ایرنا ، فرماندار تهران همچنین با اشاره به همکاری مطلوب با شهرداری پایتخت در حوزه ساماندهی آسیب های اجتماعی گفت: از آغاز طرح جمع آوری متکدیان تاکنون حدود 6 هزار متکدی زن و مرد از سطح شهر تهران جمع آوری شدند.
فرهادی با بیان اینکه طرح جمع آوری متکدیان شهر تهران از 16 مرداد ماه با همکاری شهرداری، سازمان بهزیستی، دانشگاه های علوم پزشکی و پلیس تهران بزرگ آغاز شد افزود: در نخستین روز اجرای این طرح 436 متکدی بزرگسال در مناطق مختلف شهر تهران جمع آوری شدند.
وی افزود: زنان متکدی جمع آوری شده در سامان سراهای لویزان و مردان متکدی نیز در سامان سرای اسلامشهر نگهداری می شوند.

 * تمجید از نقش شهرداری تهران در موضوع آسیب های اجتماعی
براساس این گزارش ، فرماندار تهران ضمن تمجید از علمکرد شهرداری پایتخت به ویژه از مرداد ماه سال جاری در موضوع ساماندهی آسیب های اجتماعی، اظهار کرد: شهرداری در موضوع راه اندازی مراکز توانمندسازی بهاران و طرح جمع آوری معتادان متجاهر همکاری خوبی داشته است.
وی یادآور شد: هم اکنون حدود 10 هزار معتاد متجاهر جمع آوری شده، در اردوگاه های مرتبط در حال گذراندن روند سم زدایی و مراحل درمان هستند.
فرهادی با بیان اینکه مرکز فوریت های اجتماعی شهر تهران، چند هفته گذشته در پایتخت آغاز بکار کرد، افزود: راه اندازی این مرکز به پیشنهاد خود شهرداری و با تصویب شورای اجتماعی کشور اجرا شد.
فرماندار تهران، راه اندازی این مرکز را اقدامی بسیار مثبت عنوان کرد و گفت:  نمایندگان تام الاختیار ناجا، فرمانداری، شهرداری، بهزیستی، کمیته امداد امام راحل و دانشگاه های علوم پزشکی تهران در این مرکز حضور دارند تا هماهنگی خوبی بین دستگاه های مرتبط برقرار باشد.
وی با اشاره به اهداف راه اندازی این مرکز، تصریح کرد: افراد گرفتار آسیب های اجتماعی که جمع آوری می شوند، پس از غربالگری اگر مریض باشند به دانشگاه های علوم پزشکی، کودکان به بهزیستی، معتادان به شورای مبارزه با مواد مخدر، متکدیان بزرگسال به شهرداری و اتباع بیگانه نیز به اداره کل اتباع خارجی استانداری تهران تحویل داده می شوند.
فرهادی تاکید کرد که با هماهنگی ها و اقدامات انجام شده، تا پایان سال در حوزه آسیب های اجتماعی در شرایط به مراتب بهتری نسبت به الان خواهیم بود.

* روزانه 3 هزار کارتن خواب در گرمخانه های شهرداری تهران شام گرم می خورند
فرماندار تهران با اشاره به اینکه روزانه 3 هزار کارتن خواب شهر تهران در گرمخانه های شهرداری، شام گرم دریافت می کنند اظهار کرد: این افراد از ساعت شش تا هفت عصر وارد گرمخانه ها می شوند و علاوه بر غذا، لباس و پتو برای استراحت دریافت می کنند و صبح ها نیز پس از خوردن صبحانه مناسب، با میل خود این مراکز را ترک می کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار