مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاش گفت: سالانه افزون بر 10 هزار تن محصول گوجه فرنگی از سطح گلخانه های این شهرستان برداشت و به بازار مصرف داخل و خارج از استان سیستان و بلوچستان و نیز کشورهای همجوار عرضه می شود.
کد خبر: ۳۳۰۳۳۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۹ 17 November 2016
امان الله طوقی ایرنا افزود: با هدف صرفه جویی در مصرف آب و استفاده بهینه از خاک کار کاشت گوجه فرنگی به روش کشت نشاء در واحدهای گلخانه ای این شهرستان انجام شده است.
وی بیان کرد: گوجه فرنگی در 250 واحد گلخانه ای منطقه پشتکوه بخش مرکزی خاش تولید می شود.
این مسئول ادامه داد: 50 درصد از مجموع گلخانه های شهرستان در سطح 30 هکتار به کشت و تولید محصول گوجه فرنگی اختصاص دارد. 
طوقی گفت: در روش کشت نشاء علاوه بر اینکه آبیاری گلخانه 7 تا 8 نوبت کمتر انجام می شود، محصول گوجه فرنگی نیز 2 ماه زودتر به بازار عرضه می شود. 
مدیر جهاد کشاورزی خاش افزود: این شهرستان با داشتن یک هزار و 100 واحد گلخانه رتبه نخست تولید محصولات گلخانه ای در استان سیستان و بلوچستان را دارد.
وی بیان کرد: سالانه سه نوبت محصول گلخانه ای در شهرستان خاش به عمل می آید و امسال در تجربه ای متفاوت 600 هزار اصله نهال برای کشت چهارم از شهرستان های اصفهان و یزد به این شهرستان منتقل شده است. 
مدیر جهاد کشاورزی خاش گفت: به دلیل فراهم بودن شرایط مناسب آب و هوایی بطور تقریبی در تمامی طول سال در این شهرستان محصولات گلخانه ای تولید می شود که این مساله سبب شده برای بیش از یکصد هزار نفر که عمدتاً دانش آموختگان رشته کشاورزی هستند، به صورت مستقیم اشتغال ایجاد و به طور متوسط 150 میلیارد ریال در آمد نصیب گلخانه داران شود.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار