نماینده تهران در گفت‏وگو با تابناک تهران
تابناک تهران- نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس تاکید کرد که مشکل آلودگی هوای پایتخت با اقدامات کوتاه مدت و مقطعی از جمله تعطیلی مدارس و گسترش محدوده ترافیک حل نمی شود و این مشکل تنها از طریق برنامه دراز مدت جامع و با همکاری همه دستگاه ها و نهادها قابل حل و فصل است.
کد خبر: ۳۳۰۱۱۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰ 16 November 2016
پروانه سلحشوری، رییس فراکسیون زنان مجلس و عضو کمیسیون فرهنگی درباره آلودگی هوا و راهکارهایی که این روزها در دستور کار قرار گرفته است از جمله تعطیلی مدارس و گسترش محدوده ترافیک به تابناک تهران گفت: یقینا راهکارهای مقطعی درمان درد آلودگی هوای تهران نیست چرا این مسئله را باید ریشه ای حل کرد.

وی افزود: یکی از راهکارهای اساسی برای حل این مسئله تشکیل  کارگروه ملی مقابله با آلودگی هوای تهران متشکل از  همه دستگاه ها و نهادهای ذی ربط از شهرداری ها، استانداری ها، وزارت بهداشت، وزارت راه، وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم، مجلس و همه دستگاه هایی که می توانند به نوعی قدمی در این راه بردارند تشکیل شود تا این مشکل از طریق برنامه دراز مدت جامع و با همکاری همه دستگاه ها و نهادها به صورت ریشه ای حل و فصل است.

عضو کمیسیون فرهنگی در ادامه با انتقاد از بلندمرتبه سازی ها و فروش مجط طرح ترافیک در تهران درباره نقش شهرداری در کنترل کیفیت آلودگی هوای تهران گفت: شهرداری تهران با توجه بودجه و اختیاراتی که در دست دارد درواقع شبیه به دولتی مستقل در تهران است. شهرداری نه‌تنها بودجه بسیار کلانی در اختیار دارد بلکه نهادهایی متفاوت برای انجام امور نیز در اختیار شهرداری است.

سلحشوری افزود: حتی هیچ عملی از شهرداری تهران دیده نمی‌شود که از جهت رفع آلودگی هوای پایتخت قدم برداشته باشد. یا حداقل اگر کاری از سوی شهرداری انجام شده است برای ما مشهود نبوده است.

رییس فراکسیون زنان مجلس در خاتمه گفت: یکی از مشکلاتی که شهر تهران با آن مواجه است، تراکم فروشی و فروش روزانه طرح ترافیک است. این در حالی است که تونل‌های هوای تهران به‌وسیله همین ساخت‌وسازها در منطقه 22 بسته شده است و هیچ تبادل هوایی انجام نمی‌شود. این کار کاملاً منفعت طلبانه و سودجویانه است و حتی ضد انسانی است. به‌هرحال در این مورد خاص شهرداری یکی از عوامل کلیدی محسوب می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار