تابناک تهران - این روزها آلودگی هوای تهران معضلی بزرگ برای مسئولین و مردم شده، اما مهم اینجاست که نه مردم و نه مسئولین هیچ کدام به تنهایی جوابگوی مقابله و رفع این مشکل نیستند. به گفته استاندار تهران یکی از مهم ترین اقدامات، اجرای طرح موتورسیکلت های برقی است که راهکار موثری خواهد بود.
کد خبر: ۳۲۹۹۹۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸ 16 November 2016
با حال و روز این روزهای پایتخت پای سخنان استاندار تهران نشستیم، از تنگی نفس های این روزهایش گفت، از اینکه هرروز  نگران حال شهروندان است اما مقابله با این حد از آلودگی نیازمند همکاری مسئولین و مردم است.
 اجرای طرح موتورسیکلت های برقی اورژانسی است / استاندار تهران: تلاش مسئولین در کنار فرهنگ سازی جواب می دهد
سید حسین هاشمی، استاندار تهران، در گفت و گوی ویژه با خبرنگار تابناک تهران، در رابطه با آۀودگی هوای تهران گفت: "موضوع آلودگی هوا در دنیای امروزه دیگر در تمام دنیا رایج شده و مخصوص کشور ما نیست. اما مقابله با این آلودگی نیازمند همکاری تمام ارگان ها و یک نوع فرهنگ سازی دارد."
 
وی با بیمار خواندن هوای تهران ادامه داد: "در بررسی های انجام شده امسال نسبت به سال 94 شرایط آب و هوایی بهتری به سر می بریم. من در جلسه دوشنبه هم گفتم که شرایط این روزهای پایتخت همچون بیماری است که نیازمند توجهات بسیار است تا درمان شود.ما اقداماتی انجام دادیم اما هنوز در شرایط سالم به سر نمی برد و نیازمند اقداماتی بیشتر و گسترده تر و همکاری تمام سازمان ها و ارگان هاست."
 
هاشمی درباره اقدامات استانداری در مقابله با آلودگی افزود: "در اولین اقدام جایگزینی بنزین یورو 4 در پایتخت بود که خوشبختانه اثرات مثبتی داشت، هم چنین استفاده از مصرف گاز CNG نیز بی اثر نبود. بهینه سازی تاکسی های فرسوده در استان تهران که با ظرفیت جابه جایی 20هزار دستگاهی تاکسی های شهر که در حال انجام است اقدامی پراثر خواهد بود. ولی هیچ کدام از اینها کافی نیست و باید کارهای بیشتری انجام داد."
 
استاندار تهران با استقبال از طرح موتورسیکلت های برقی که توسط شهرداری مطرح شده ، اظهار کرد: "یکی از مواردی که در استان بسیار قابل توجه است وجود موتورسیکلت هایی است که هرکدام به تنهایی یک آۀودگی چهار اتومبیل را تولید میکنند.رفت و آمد آنها در مرکز شهر که معدن آلودگی است بسیار زیاد است و خود نیازمند توجه و اقدامی ویژه خواهد بود.بحث موتورسیکلت های برقی که توسط شهرداری مطرح شد، موضوعی خوب و مؤثر است که به اجرای سریع و اورژانسی نیاز دارد چراکه اثرگذار خواهد بود."
 
وی در ادامه گفت: "فرآیند نوسازی اتوبوس ها و اتومبیل های فرسوده در سطح استان نیز حرکتی مفید و ضروری است و کمک کننده های خوبی برای مقابله با آلودگی هواست."
 
هاشمی در پایان با دعوت از مردم و مسئولین در اقدامی هماهنگ افزود: "بحث آلودگی هوا، موضوعی است که تنها به سازمان ها و دولت مربوط نمی شود، بلکه نیازمند یک نوع فرهنگ سازی در بین مردم است چراکه باید فرهنگ استفاده از وسایل نقلیه عمومی و یا وسایلی با آلودگی پایین همچون دوچرخه تبدیل به یک فرهنگ شود. اقدامات مسئولین در کنار این فرهنگ سازی مؤثر خواهد بود."

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار