نماینده مردم تهران در مجلس:
تابناک تهران- نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلام‌شهر و پردیس تأکید کرد: مقابله با آلودگی هوا در کلان‌شهرها به‌ویژه پایتخت عزمی ملی و جدی می‌خواهد و طرح‌هایی همچون تعطیلی‌های موقت و یا گسترش طرح ترافیک نمی‌تواند درمان این درد باشد.
کد خبر: ۳۲۸۳۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۴ 13 November 2016
با افزایش غلظت آلاینده‌های هوا در تهران و قرارگیری شاخص کیفی روی عدد 156 و ایجاد وضعیت ناسالم برای تمام گروه‎ها منجر شد که کمیته هماهنگی شرایط ویژه آلودگی هوا برای دومین روز پیاپی با حضور استاندار تهران تشکیل جلسه دهد.

در این جلسه مقرر شد کلیه مهدهای کودک، پیش‌دبستانی و مدارس ابتدایی استان به‌جز شهرستان‎های فیروزکوه، دماوند و پردیس فردا تعطیل شوند. همچنین مقرر شد طرح ترافیک و زوج و فرد تا اطلاع ثانوی تا ساعت 19 در سطح شهر تهران اجرا شود.

این تصمیمات در حالی اتخاذشده بود که دیروز هم کمیته هماهنگی شرایط ویژه آلودگی هوا تشکیل جلسه داده بود و تصمیماتی برای کاهش آلودگی‌ها گرفته بود.

امروز هم علی مطهری، نماینده مردم تهران و نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت در تذکری با تأکید بر اینکه آلودگی هوای بسیاری از مناطق در مرز هشدار قرارگرفته است گفت: بنابراین خواهش می‌کنیم کارگروه ملی مقابله با آلودگی هوا تشکیل شود و اقدامات جدی در این رابطه انجام شود تا از وارد شدن خسارات بزرگ، ان‌شاءالله جلوگیری شود.

مطهری افزود: پیشنهاد‌هایی در خصوص اینکه طرح زوج و فرد خودرو از درب منزل تا پایان آذرماه در تهران اجرایی شود، ارائه‌شده است.

این پیشنهادی در حالی به گفته علی مطهری از سوی نمایندگان مطرح‌شده است که بعید به نظر می‌رسد که حمل‌ونقل عمومی شهر تهران پاسخگوی نیاز شهروندان در صورت اجرای طرح زوج و فرد از درب منازل باشد.

علیرضا رحیمی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلام‌شهر و پردیس در رابطه با این آیا این طرح‌ها می‌توانند گره‌گشایی بحران آلودگی هوای تهران باشد به تابناک تهران گفت: مقابله با آلودگی هوا در کلان‌شهرها به‌ویژه پایتخت عزمی ملی و جدی می‌خواهد و طرح‌هایی همچون تعطیلی‌های موقت و یا گسترش طرح ترافیک نمی‌تواند درمان این درد باشد.

وی افزود: البته مسئله آلودگی هوا دغدغه‌ای است که حالت ملی پیداکرده و برای همه دستگاه‌ها در اولویت قرارگرفته و مجمع نمایندگان تهران هم دغدغه این مسئله رادارند.

رحیمی تصریح کرد: بر اساس همین دغدغه نیز یکی از مسائلی که در نشست مشترک مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی با شهردار تهران مطرح شد، مسئله آلودگی هوا و راهکارهای مقابله با آن بود.

عضو فراکسیون امید ادامه داد: ازجمله راهکارهایی که در این نشست و همچنین سایر جلسات در این رابطه مطرح‌شده است گسترش حمل‌ونقل عمومی در تهران است و که هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله بسیار دارد.

او در خاتمه گفت: گسترش حمل‌ونقل عمومی در کنار گسترش فرهنگ استفاده از حمل‌ونقل عمومی می‌تواند این امیدواری را ایجاد کند که با کاهش رفت‌وآمدهای غیرضروری خودروها در سطح شهر و کاهش ترافیک از بخشی از آلاینده‌های هوای تهران کاسته شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار