تابناک تهران - شاید این خاصیت ملک ری است که بر سر آن مناقشه همیشه ایجاد می شود. حدود چند سال پیش یک شب تمدن استاندار یابق تهران تصمیم گرفت که برای ری شهرداد انتخاب کند. با این کار می خواست در دعوای میان دولت احمدی نژاد و قالیباف به نوعی نرخ تعیین کند و از قدرت قالیباف کم کند. اما شورایی ها با توجه به اینکه انتخابات شورا برای تهران و ری و شمیرانات همزمان برگزار شده است در یک اقدام حمایتی جلسه شورا را در شهرستان ری تشکیل دادند و از معارفه شهردار جدید توسط فرماندار سابق شهرستان ری جلوگیری کردند.
کد خبر: ۳۲۷۹۸۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹ 13 November 2016

مدتی است زمزمه هایی از مشکلات به وجود آمده میان شورای شهر تهران و فرمانداری ری به گوش میرسد. مسائلی که حالا شاید سرانجامش شکایت قانونی فرماندار ویژه ری، از شوری شهری ها باشد. محل مناقشه نام ری ست که فرماندار این شهرستان معتقد است نباید از روی تابلو شورای اسلامی شهر تهران حذف شود؛ اما ظاهرا شورای شهری ها با اعتقاد بر اینکه ری هم یکی از مناطق تهران است لزومی بر نوشتن نام آن بر تابلوی شورای شهر نمی بینند.

البته دعوای شورای شهری ها و دولتی ها بر سر ری سابقه دارد است. شاید این خاصیت ملک ری است که بر سر آن مناقشه همیشه ایجاد می شود. حدود چند سال پیش یک شب تمدن استاندار یابق تهران تصمیم گرفت که برای ری شهرداد انتخاب کند. با این کار می خواست در دعوای میان دولت احمدی نژاد و قالیباف به نوعی نرخ تعیین کند و از قدرت قالیباف کم کند. اما شورایی ها با توجیه اینکه انتخابات شورا برای تهران و ری و شمیرانات همزمان برگزار شده است در یک اقدام حمایتی جلسه شورا را در شهرستان ری تشکیل دادند و از معارفه شهردار جدید توسط فرماندار سابق شهرستان ری جلوگیری کردند.

حالا پس از چهار سال از آن واقعه نه نام ری به نام شورای شهر تهران اضافه شده و نه ری شورا دارد. البته معلوم نیست چرا دولتی هایی که دنبال این موضوع بودند در انتخابات گذشته و حتی آینده شورا انتخابات قال قضیه را نمی کنند و انتخابات شورای تهران و ری را جداگانه برگزار نمی کنند.

هدایت الله جمالی پور، فرماندار ویژه ری، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار تابناک تهران، درباره ی حذف نام ری از سر در شورای شهر تهران گفت: "بارها و بارها با دوستان در شورای شهر رایزنی هایی در این مورد انجام داده ایم و گفته ایم که دوستان خلاف قانون عمل میکنند و طبق ماده 101 قانون اساسی بر همگان آشکار است که دوستان در شورا باید بپیذیرند که شورای شهرری با تهران یکی است و شورای شهر تهران و ری است"

وی در ادامه راه حل این موضوع را این چنین مطرح کرد: "باید این موضوع در مجلس اصلاح شود چون مردم ری حق دارند که خودشان یک شورای شهر جداگانه داشته باشند و اگر بعضی از دوستان در شورای شهر بر این باورند که نام شورا مهم نیست پس نام شورای شهر تهران را به ری تغییر دهند."

فرماندار شهرستان ری در ادامه با تاکید بر خاتمه دادن به لجبازی های شورای شهر افزود: "مردم ری انتظار دارند به نسبت رای که در انتخابات شورای شهر می دهند دیده شوند و من به آقای چمران و اعصای شورا پیشنهاد میدهم که به این لجبازی خاتمه بدهند چون لجبازی ها چیزی جز یاس در بین مردم ایجاد نمیکند".

جمالی پور افادامه داد: "وزیر محترم کشور، معاون محترم عمرانی، رئیس مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس قبل، استاندار و فرماندار تهران همگی این موضوع را به شورای شهر تذکر داده اند که این تغییر نام را اصلاح و اضافه کنند اما به گمانم این مساله به یک لج بازی تبدیل شده است".

وی در پایان با استناد به ماده 101 قانون اساسی این کار شورای شهر را خلاف قانون دانست و گفت: "امیدوارم که این تغییر اصلاح نام بزودی شکل بگیرد و گرنه ما از طریق ماده 101 قانون اساسی استفاده خواهیم کرد و حق مردم ری را قبل از آغاز دوره جدید خواهیم گرفت."

البته پیگیری های خبرنگار تابناک برای گفتگو با دکتر چمران بی نتیجه ماند و متاسفانه علی رغم هماهنگی قبلی امکان صحبت مهیا نشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار