عضو شورای شهر تهران در پی انتشار اخباری مبنی بر آبگرفتگی برج آزادی و ناموفق‌بودن عملیات مرمت این برج، از قسمت‌های مختلف این برج بازدید کرد.
کد خبر: ۳۲۷۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶ 11 November 2016
احمد مسجدجامعی با اشاره به بازدید روز گذشته‌اش از برج آزادی و روند بهسازی و مرمت این برج گفت: روز گذشته به همراه شهردار منطقه 9 و خسروآبادی رییس میراث فرهنگی استان تهران از برج آزادی بازدید و از نزدیک در جریان مرمت و بهسازی این برج قرار گرفتیم.

وی با بیان اینکه پس از بارندگی‌های اخیر در برخی از شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های خبری عنوان شده بود که به دلیل عملیات عمرانی شهرداری تالارهای این برج دچار آب گرفتگی شده است برهمین اساس لازم بود از نزدیک از قسمت‌های مختلف این برج بازدید و در جریان عملیات مرمت این برج قرار بگیریم.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه تالار موزه این برج دچار آب‌گرفتگی  شده بود و پس از بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد که دلیل آبگرفتگی این تالار سرریز شدن چاه‌های جذبی و نه عملیات مرمت شهرداری است، گفت: بررسی‌های دقیق نشان داد که عملیات مرمت شهرداری تهران درست انجام شده و در چارچوب مرمت سازمان میراث فرهنگی بوده است و برهمین اساس عملیات مرمت نقشی در آبگرفتگی یکی از تالارهای برج آزادی نداشته است.

مسجدجامعی که روز گذشته از این برج بازدید داشت، با بیان اینکه شهرداری تهران عملیات مرمت و بهسازی برج آزادی را برعهده دارد و تاکنون زمان‌های متعددی را برای اتمام این عملیات و بازگشایی برج برای بازدید عموم اعلام کرده است، گفت: در جلسه روز گذشته مقرر شد که هرچه زودتر عملیات مرمت به طور کامل پایان یابد و این برج برای بازدید عموم بازگشایی شود.

وی همچنین با اشاره به برخی نگرانی‌های سازمان میراث فرهنگی و حامیان میراث پایتخت درباره نحوه مرمت این برج گفت: مرمت براساس اصول سازمان میراث فرهنگی و در چارچوب استانداردها انجام شده و حتی دغدغه مسوولان و NGOهای میراث فرهنگی درخصوص ناهمگونی سنگ‌های برج نیز مرتفع شده است به گونه‌ای که شهرداری تهران با کارخانه سازنده سنگ‌های اولیه برج در ارتباط است و سنگ‌های جدید دقیقا منطبق با سنگ‌های پیشینی است که در برج آزادی از آن استفاده شده است.

عضو شورای شهر تهران در پایان افزود: این بازدید در راستای این مهم صورت گرفته است که مطمئن شویم تا آبگرفتگی یکی از تالارهای ناشی از ساخت و سازهای شهرداری نبوده و زمان بهره‌برداری دقیق مشخص شود که خوشبختانه مسئولان اعلام کردند که اواخر دی‌ماه زمان قطعی بهره‌برداری از برج آزادی است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار