بهزاد درخشان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر در خصوص علت عدم اقدام جدی مدیریت شهری شهریار برای احداث و راه اندازی گرمخانه در این خطه اظهار داشت:بر اساس برآوردها و مطالعات انجام شده، احداث چنین مراکزی مسبب پیامدها و تبعات اجتماعی و فرهنگی نامطلوبی خواهد بود و با چنین اوصافی، راه اندازی گرمخانه را باشرایط موجود به مصلحت شهر نمی دانیم.
کد خبر: ۳۲۵۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳ 07 November 2016
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر شهریار در تشریح تبعات و پیامدهای احداث گرمخانه در شهریار عنوان کرد:این موضوع از ابعاد مختلف قابل بررسی است اما یک نمونه از این عوارض مخرب به احتمال سرازیر شدن متکدیان از نقاط دیگر به شهر شهریار معطوف می شود که می تواند آثار ناگواری را در پی داشته باشد.
وی افزود:در ارتباط با آموزش وتوانمند سازی متکدیان، شورای شهر نمی تواند اقدام خاصی را عملیاتی کند، اما در خصوص کمک به افراد بی بضاعت، هر ساله ردیف بودجه ای در نظر گرفته می شود که در سال جاری این رقم، ۱۰۰ میلیون تومان تعیین شده که به فراخور شرایط و پس از مسجل شدن و اثبات ناتوانی اقتصادی و محرز شدن نیازِ متقاضیانِ دریافتِ کمک، به آن ها پرداخت می شود.
درخشان گفت:به هر حال وقتی این تصور حمایتی در اذهان متکدیان نقش ببندد، گسیل و عزیمت آن ها به چنین منطقه ای دور از ذهن و غیر ممکن نخواهد بود.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهریار عنوان کرد:با عنایت به دغدغه ای که مجموعه مدیریت شهری در خصوص متکدیان سطح شهر دارد، تلاش می کنیم با همکاری و همگرایی نیروی انتظامی، اقدامات حمایتی لازم را از طریق کمپ های مخصوص متکدیان اجرایی و عملیاتی کنیم.
وی در خاتمه یادآور شد:عمده متکدیان مستقر در شهریار از کشورهای اطراف و شهرهای جنوب شرقی ایران در این منطقه حضور می یابند که پراکندگی آن ها باعث مخدوش شدن سیمای شهری و پیامدهای نامطلوب فرهنگی و اجتماعی است و امیدواریم با هم افزایی سازنده، شرایطی فراهم شده که با احترام وآرامش، ساماندهی مطلوبی در این عرصه لحاظ شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار