مدیرکل راه آهن استان اصفهان گفت: باید در زمینه خطوط ریلی نگاه ملی داشته باشیم زیرا توسعه آن نیازمند یک برنامه بلند مدت است در حالی که به دلیل زمان محدود مسئولیت دولت ها، در این زمینه با مشکلاتی مواجه هستیم.
کد خبر: ۳۱۷۲۲۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲ 24 October 2016
حسن ماسوری در مراسم راه‌اندازی قطار ترن ست تهران و کاشان و بالعکس اظهار کرد: قطار ترن ست (پردیس) کاشان به تهران و بالعکس با سرعت 160 کیلومتر در ساعت ظرفیت جابجایی 235 مسافر را دارد.

وی افزود: زمان حرکت این قطار هر روز صبح از ساعت پنج و 15 دقیقه از کاشان به سمت تهران و زمان برگشت از ساعت 19 و 50 خواهد بود و شهروندان کاشانی به آسانی می توانند با استفاده از این قطار کارهای روزانه خود را در تهران پیگیری کنند و در صورت استقبال بیشتر شاهد راه اندازی خط دوم این قطار خواهیم بود.

مدیرکل راه آهن استان اصفهان تصریح کرد: با اعتبار 24 میلیارد ریال چهار ایستگاه از بادرود نطنز تا قم برای روان سازی خط ریلی تهران کاشان راه اندازی خواهد شد.

ماسوری خاطرنشان کرد: باید در زمینه خطوط ریلی نگاه ملی داشته باشیم زیرا توسعه آن نیازمند یک برنامه بلند مدت است در حالی که به دلیل زمان محدود مسئولیت دولت ها، در این زمینه با مشکلاتی مواجه هستیم.

مدیرکل راه آهن استان اصفهان گفت: هرجایی که راه آهن وجود داشته شاهد توسعه نیز هستیم و این امر نشان دهنده توجه بیشتر به این حوزه حمل و نقل است که از امنیت بالایی برخوردار  است.

ثبت سالانه 15 میلیون تردد با بودجه کاشان همخوانی ندارد

هم چنین، معاون استاندار اصفهان و فرماندار کاشان اظهار کرد: با توجه به آمارهای صورت گرفته در سال 15 میلیون تردد در جاده های کاشان صورت می گیرد که این آمار با بودجه های تخصیص داده شده استان همخوانی ندارد.

حمیدرضا مومنیان با اشاره به راه اندازی قطار ترن ست تهران به کاشان و بالعکس گفت: این قطار در ارتقای ظرفیت حمل و نقل عمومی شهرستان کاشان نقش مؤثری دارد.

وی تصریح کرد: با وجود به اینکه شهرستان کاشان در زمره شهرهای توسعه یافته کشور شناخته می شود ولی زیرساخت های حوزه حمل و نقل آن با ظرفیت موجود تناسب ندارد.

فرماندار کاشان با اشاره به ظرفیت های بالای حوزه گردشگری کاشان گفت: این صنعت جزو افق ها توسعه در استان اصفهان هدف گذرای شده که توسعه حوزه حمل و نقل لازمه رسیدن به این چشم انداز است.

مومنیان خاطرنشان کرد: با توجه به سرمایه گذاری شرکت خارجی سیتروئن در سایپا کاشان خطوط ریلی می تواند در زمینه های جا به جایی  بار و مسافر جنبه اقتصادی موثری داشته باشد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار