رئیس شورای اجرایی مجلس ایران در اتحادیه بین المجالس جهانی با انتقاد از ادعاهای بی‌پایه نماینده امارات متحده عربی درباره جزایر ایرانی گفت: این ادعاها در تعارض با قصور حقوق بین المللی منشور سازمان ملل و روابط خوب همسایگی است و همواره جمهوری اسلامی ایران حاکمیت خود بر این مناطق مورد تاکید دارد.
کد خبر: ۳۱۷۲۲۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱ 24 October 2016
مصطفی کواکبیان در نشست اتحادیه بین المجالس جهانی (IPU) در ژنو اظهار کرد:  در این جلسه نماینده امارات متحده عربی یکسری ادعاهای بی پایه و غیرقابل توجهی علیه یکپارچگی تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد که این قبیل ادعاها در تعارض با اصول حقوق بین الملل منشور سازمان ملل و روابط خوب همسایگی است.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره حاکمیت خود بر جزایر ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک در خلیج فارس همواره مورد تاکید قرار داده است و بر مبنای سیاست اصولی خود مبتنی بر تامین امنیت، ثبات و برقراری صلح در خلیج فارس با کشورهای منطقه اقدامات گسترده‌تری را برای اعتمادسازی و گسترش اقدامات اعتمادساز دو جانبه در کشورهای منطقه انجام داده است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این زمینه آمادگی خود را برای مشارکت و گفت‌وگوهای دوجانبه با کشور امارات متحده عربی برای تداوم و تقویت روابط و رفع سوء تفاهمات که ممکن است بین دو کشور وجود داشته باشد، اعلام می کند.

کواکبیان درعین  حال گفت: البته این مسئله واضح است که تمامیت سرزمینی و حاکمیتی جمهوری اسلامی ایران بر سر این جزایر اصلا قابل مذاکره نیست.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار