رییس اداره محیط زیست بابلسر گفت: مشخص کردن مجاز بودن نحوه شکار پرندگان به فروش گذاشته شده در بازاری همچون فریدونکنار غیرممکن است و تنها با اجرای کامل طرح ساماندهی صید پرندگان در تالابهای مازندران می‌توان به این مشکلات پایان داد.
کد خبر: ۳۱۷۲۲۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰ 24 October 2016
پرنده‌هایی که در بازارهایی همچون فریدون‌کنار فروخته می‌شوند حلال گوشت هستند اما تعدادی از آنها با دامهای غیرمجاز صید شده‌اند که با اتمام اجرای طرح ساماندهی صید در تالاب‌های فریدون‌کنار در دو سال آینده، دیگر پرنده‌ای از خانواده مرغابی‌سانان با دام‌های غیرمجاز صید و فروخته نمی‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: طرح ساماندهی صید در تالاب‌های مازندران یک طرح پنج‌ساله است و امسال به عنوان سومین سال اجرای این طرح و همزمان با فصل مهاجرت پرندگان مهاجر، جمع‌آوری دام‌های غیرمجاز صید مرغابی در دستور کار قرار گرفته است. قرار است با اجرای این طرح تنها شکارچیان دارای پروانه شکار اقدام به صید مرغابی‌سانان کنند. در این صورت هر شکارچی می‌تواند در روزهای پنجشنبه و جمعه، هر روز چهار پرنده شکار کنند. امسال حدود 250 شکارچی پروانه گرفته‌اند.

کیایی بیان کرد: امروز حدود 10 فقره دام غیرمجاز صید مرغابی در مناطق ازبارون، حسین‌آباد و هکردگل با دستور کتبی دادستان و با هماهنگی فرمانداری، همکاران محیط زیست بابلسر، قائمشهر، محمودآباد و اداره یگان حفاظت محیط زیست استان و با همکاری فرماندهی انتظامی تخریب شده‌اند.

وی تصریح کرد: تحت هیچ شرایطی پرنده در خطر انقراض در بازار فروخته نمی‌شود و اگر دیده شود با متخلف به شدت برخورد می‌شود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار