مرد عنکبوتی که با بالا رفتن از دیوار خانه‌های شمال تهران به کمک همدستانش شش میلیارد تومان سرقت کرده بود، دیروز در حالی پای میز محاکمه قرار گرفت که دادسرا برای او درخواست مجازات قطع دست کرده است.
کد خبر: ۳۱۷۰۳۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸ 24 October 2016
کارآگاهان پلیس آگاهی تهران از چندی قبل در جریان سرقت از خانه‌های شمال تهران قرار گرفتند. بررسی پرونده‌ها نشان داد، دزدان از راه بالکن وارد خانه شده و اقدام به سرقت فرش‌های ابریشم، طلا و پول کرده‌اند.

تجسس‌های پلیسی در این باره ادامه داشت تا این‌که ردپای اعضای یک باند سرقت خانه در این پرونده به دست آمد و پنج عضو باند دستگیر شدند.پرونده چهار عضو باند برای محاکمه به مجتمع قضایی بعثت فرستاده شد و دادسرا با توجه به نحوه سرقت ها برای سرکرده باند درخواست مجازات قطع ید کرد. به همین دلیل پرونده او برای محاکمه به شعبه هشتم دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

دیروز متهم به ریاست قاضی حسین اصغرزاده پای میز محاکمه قرار گرفت و در ابتدای این جلسه نماینده دادستان برای متهم درخواست مجازات قطع ید کرد.

در ادامه شاکیان به طرح شکایت خود پرداختند. یکی از آنها گفت: فکر می‌کنم متهمان پس از ورود به خانه، ما را بیهوش کرده بودند. چطور ممکن است از خانه‌مان سرقت شود و ما از خواب بیدار نشویم. صبح که از خواب بیدار شدم‌، متوجه سرقت فرش‌های ابریشمی از خانه شدم.

شاکی دیگر هم ادامه داد: من پزشک مناطق محروم هستم. روز حادثه ساعت 5 صبح از خانه خارج شده و ساعت یک به محل کارم رسیدم. همسرم با من تماس گرفت و از سرقت فرش و طلا خبر داد. دزدان بعد از خروج من از خانه و در حالی که همسرم در خواب بود، وارد خانه شده و سرقت کرده بودند.

پس از شکایت شاکیان پرونده، نوبت به دفاع سرکرده باند سرقت رسید که او اظهار کرد: من و همدستانم در کار خرید و فروش خودرو بودیم. هیچ کدام هم سابقه سرقت نداشتیم. یک روز تصمیم به سرقت از خانه‌ها گرفتیم. به همین علت نیمه‌های شب در محله‌های الهیه و زعفرانیه پرسه می‌زدیم و خانه‌هایی را که در بالکن آن باز بود، شناسایی می‌کردیم. بعد از دیوار بالا رفته و وارد خانه می‌شدیم. بعضی خانه‌ها در طبقه هشتم بود و ما بدون تخریبی وارد می‌شدیم و فرش‌های نفیس، طلا و پول سرقت می‌کردیم.

رئیس دادگاه: فرش‌هایی که سرقت کرده بودید نفیس و قیمتی بود، چطور این خانه را شناسایی می‌کردید؟

متهم: ما فقط سراغ خانه‌هایی که پنجره بالکنش باز بود می‌رفتیم و از قبل جایی را شناسایی نمی‌کردیم. در اغلب خانه‌ها نیز فرش‌های ابریشم وجود داشت.

پس از دفاعیات متهم، قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شدند.

جام‌جم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار