سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: به منظور جلوگیری از هرگونه ازدحام و رفاه حال تمامی زائران، ویزای زائران اربعین حسینی در محل های ورودی استان های مرزی بویژه شهرهای منتهی به مرزهای مهران، شلمچه و چزابه کنترل و از ورود افراد بدون روادید به داخل شهر جلوگیری خواهد شد.
کد خبر: ۳۱۶۹۳۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰ 24 October 2016
'حمیدرضا گودرزی' با تاکید بر اینکه این روند در طول مسیر منتهی به مرزها نیز توسط ماموران اعمال خواهد شد، افزود: مرز خروجی در ویزای هر فرد مشخص شده و زائران موظف هستند بر اساس مرز تعیین شده برای عزیمت به کشور عراق و شرکت در مراسم اربعین اقدام کنند تا در نقطه صفر مرزی با مشکل مواجه نشوند.
وی ادامه داد: با توجه به استقبال عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برای حضور در این آیین، امسال پیش بینی می شود حدود دو میلیون و 500 هزار نفر از هموطنانمان در مراسم اربعین حسینی حضور داشته باشند.
او با بیان اینکه مرز شلمچه علاوه بر زائران ایرانی برای عبور اتباع خارجی نیز در نظر گرفته شده است، گفت: با توجه به تقسیم بندی های صورت گرفته از عبور هرگونه اتباع خارجی از مرز مهران و چزابه برای ورود به خاک عراق جلوگیری خواهد شد.
گودرزی با تاکید بر اینکه مبلغ پرداخت بیمه برای هر شخص 24 هزار و 800 تومان تعیین شده است، تصریح کرد: بیمه زائران اربعین حسینی الزامی است و در صورت فوت هر فرد، مبلغ 15میلیون تومان از سوی بیمه گذار به خانواده شخص فوت شده پرداخت خواهد شد.
سخنگوی ستاد مرکزی اربعین به تشکیل 15 کمیته در این ستاد برای انجام امور مربوط به زائران اعم از اسکان، پذیرایی، حمل و نقل و غیره اشاره کرد و گفت: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته تا سقف یک و نیم میلیون تومان نیز برای زائران بیمه شده و حادثه دیده در عراق خدمات درمانی ارائه خواهد شد.
گودرزی با تاکید بر اینکه تمامی زائران موظف به دریافت ویزا و ثبت نام در سامانه سماح سازمان حج و زیارت هستند، اظهارکرد: ورود غیرمجاز و بدون ویزا به خاک عراق بر اساس قوانین این کشور 6ماه مجازات زندان در پی دارد و سال گذشته تعدادی از زائران اربعین حسینی که بدون مجوز وارد خاک عراق شده بودند، مجبور به تحمل مجازات در آن کشور شدند.
وی با بیان اینکه هم اکنون صدور ویزای اربعین در 16 کنسولگری ثابت و موقت(4دفتر رسمی و 12 دفتر موقت) در شهرهای کشور انجام می شود، گفت: زائران اربعین سعی کنند برای تردد تا مسیر مرزهای اعلام شده از خودروهای همگانی و به صورت گروهی استفاده و از سفر به شکل انفرادی تا حد امکان پرهیز کنند؛ امسال برای پارک خودرو برخلاف سال گذشته روزانه مبلغ پنج هزار تومان دریافت می شود.
گودرزی با بیان اینکه برای جابجایی زائران از شهرهای مهران، خرمشهر و بستان تا نقطه صفر مرزی نزدیک به این شهرها نیز از هر نفر مبلغ دوهزار تومان دریافت خواهد شد، افزود: استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی علاوه بر اینکه از مشکلات صاحبان خودرو می کاهد، از بروز ترافیک در این مناطق جلوگیری می کند و جابجایی زائران راحت انجام خواهد شد.
سال گذشته حدود دو میلیون نفر از هموطنانمان برای حضور در آیین اربعین حسینی راهی کشور عراق شدند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار