شهروندان متعددی از عدم دریافت مرسولاتی که به شیوه عادی ارسال شده گلایه دارند، اما به گفته مسوولان مختلف شرکت پست این شرکت برای سرویس عادی تنها موظف به تحویل مرسوله تا در ورودی آدرس مقصد است.
کد خبر: ۳۱۶۷۹۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۴ 24 October 2016
 مطابق تعریف پستی، پست عادی به سرویسی اطلاق می‌شود که کلیه مراحل عملیاتی آن از تخلیه صندوق تا رهسپاری به مقصد و توزیع در در اصلی ورودی با انداختن نامه در حیاط یا صندوق پستی نصب شده در جلوی درب اصلی ورودی محل سکونت گیرنده صورت می‌پذیرد. (رسیدی به فرستنده در هنگام انداختن پاکت در صندوق یا هنگام توزیع از گیرنده اخذ نمی‌شود و اینگونه مرسولات قابل رهگیری و پیگیری و مشمول غرامت نمی‌شود).

با توجه به این‌که این سرویس جزو خدمات تکلیفی شرکت پست محسوب می‌شود، تنها تا در ورودی مقصد حمل و توزیع می‌شود و بدلیل تردد ساکنان در حیاط و مشاعات ساختمان، احتمال آسیب دیدگی یا مفقودی این نوع مرسولات افزایش می‌یابد. بر همین اساس شرکت پست بر تعبیه صندوق‌های پستی در مجموعه‌های مسکونی تاکید دارد.

مدیر کل مدیریت عملکرد و کیفیت شرکت پست نیز در گفت‌وگویی با ایسنا از برنامه‌ریزی برای ارتقاء خدمات این سرویس اشاره کرد و گفت: تلاش داریم تگ‌های RFID برای مرسولات عادی جهت رهیابی و کنترل و نظارت به انجام صحیح فرآیندهای داخلی تا مقصد را تهیه کنیم که البته این موضوع نیازمند هزینه‌هایی است که تلاش داریم آنها را از محل و منابع دولت تامین کنیم.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار