‌برای نخستین بار در کشور طرح پیوند مدارس در قزوین آغاز شد تا فرهنگ احسان و نیکوکاری و خدمت به نیازمندان از مدارس آغاز شود.
کد خبر: ۳۱۶۵۵۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۶ 23 October 2016
طرح پیوند مدارس طرحی است که بر اساس آن مدارس برخوردار کمک‌های مالی و غیرمالی خویش را به مدارس مناطق کم برخوردار و دانش آموزان خانواده‌های نیازمند ارائه می‌کنند که در قزوین برای نخستین در مدرسه بهار و خضرا اجرای این طرح آغاز شد.
 
سید احمد قافله باشی معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین در مراسم نمادین آغاز اجرای طرح پیوند مدارس که در مدرسه ابتدایی خضرا برگزار شد، اظهار کرد: طرح فوق با استعانت از خداوند متعال و پیروی از دستورات دین مبین اسلام در توسعه فرهنگ انفاق و نیکوکاری و حمایت از محرومان و همچنین در راستای اجرای تفاهم‌نامه کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین و سازمان دانش‌آموزی استان اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: اجرای طرح پیوند مدارس به‌منظور تخصیص بهینه منابع حاصل از کمک‌های مردمی مدارس مستقر در مناطق برخوردار استان بوده تا این کمک‌ها برای مصرف دانش آموزان نیازمند مدارس مناطق محروم اختصاص یابد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح تفاهم‌نامه‌ای میان دو مدرسه منعقد می‌شود تا ارتباط دوسویه بین مدیریت‌های مدارس برقرار شود البته انتخاب و معرفی رابط از مربیان مدارس برای جمع‌بندی اطلاعات مبادله شده بین مدارس و پیگیری امور مربوط یکی دیگر از مسائلی است که در این تفاهم‌نامه پیش‌بینی‌شده است.

وی اضافه کرد: مدیریت مدارسی که در مناطق کم برخوردار هستند در اجرای این طرح خلاصه‌ای از مشکلات دانش آموزان نیازمند مدرسه را با رعایت شأن خانواده‌ها از طریق مختلف به اطلاع مدیریت مدرسه برخوردار برساند.

قافله باشی تصریح کرد: شناسایی و استفاده از ظرفیت اولیای علاقه‌مند به فعالیت در امور خیرخواهانه، انتخاب نمایندگانی از دانش آموزان مدرسه مبدأ برای همراهی مربی رابط جهت تحویل و تقدیم مبالغ جمع‌آوری‌شده به مدرسه کم برخوردار از دیگر مسائل پیش‌بینی‌شده در اجرای این طرح است.

وی اضافه کرد: سایر طرح‌های مشارکت‌های مردمی مانند اکرام در حمایت از ایتام، طرح محسنین در حمایت از خانواده‌های مستحق غیر ایتام، طرح یکی کلاس یک حامی همچنین سایر درآمدهای اسلامی مانند نذورات، زکوات و صدقات نیز قابل‌اجرا و برنامه‌ریزی است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین توضیح داد: طرح پیوند مدارس برای نخستین بار در استان قزوین اجرا می‌شود تا با این کار بستر نیکوکاری در میان دانش آموزان به‌عنوان آینده‌سازان جامعه معرفی و نهادینه شود درواقع دانش آموزان خانواده‌های برخوردار در این طرح به رفع نیازهای دانش آموزان نیازمند می‌پردازند.

در ادامه معینی مدیر مدرسه غیرانتفاعی بهار اظهار کرد: آمادگی داریم تا با استفاده از ظرفیت‌های مختلف خدمت به نیازمندان را در عرصه‌های مختلف ارائه کنیم.

وی اعلام کرد: علاوه بر کمک‌های نقدی درزمینهٔ خدمات علمی و حتی استفاده از توان همکاران فرهنگی برای رفع مشکلات درسی دانش آموزان نیازمند و همچنین استفاده از تخصص اولیای دانش آموزان در ارائه خدمت به نیازمندان همکاری کنیم.

همچنین کشتکار مدیر مدرسه خضرا گفت: متأسفانه درزمینهٔ محرومیت با مشکلات جدی در این مدرسه مواجه هستیم چراکه بخشی از دانش آموزان این مدرسه فرزند طلاق، بخشی در خانواده معتاد و بخشی دیگر را نیز خانواده‌هایی تشکیل می‌دهند که به لحاظ دارا بودن شغل فصلی در امرارمعاش با مشکلات مختلف روبرو هستند.

وی یادآور شد: حتی برخی از دانش آموزان مدرسه برای تهیه عینک و یا پرداخت هزینه بیمه مدرسه مشکل‌دارند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار