مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد گفت: هنگامی که بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را واکاوی و تبارشناسی کنیم به معضلی بنام اعتیاد می‌رسیم.
کد خبر: ۳۱۶۵۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲ 23 October 2016
«مجید جوایان‌زاده» در نشست آموزش و فرهنگسازی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ایدز و اعتیاد استان با اشاره به ضرورت آموزش و فرهنگ‌سازی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، اظهار کرد: امسال با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری، بررسی چهار آسیب در دستور کار نظام قرار گرفته که یکی از آن‌ها اعتیاد است.

وی گفت: اعتیاد نسبت تنگاتنگی با ایدز دارد و در میان آسیب‌های اجتماعی از اولویت بالایی نیز برخوردار است.

دبیر کمیته پایش و ارزشیابی ایدز استان یزد اظهار امیدواری کرد که با هماوردی بین دستگاه‌های دولتی و غیردولتی، بتوانیم علیه این آسیب‌ها یک قیام ملی راه‌اندازی کنیم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد تصریح کرد: شماری از آسیب‌های اجتماعی که هیچ مرزی نمی‌شناسند، ابعاد گسترده‌ای پیدا کرده و بدون مرز هستند، پس همه ما نیز باید بدون در نظرگرفتن مرزهای استانی، ائتلاف خوبی علیه این آسیب‌ها بوجود بیاوریم.

جوایان‌زاده در آغاز این نشست به گروهی از ورزشکاران و هنرمندان کرمانی که به‌عنوان سفیران سلامت با نام «کارناوال ملی سلامت» از کرمان راهی تهران و وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بودند، خوش‌آمد گفت و افزود: بسیار خرسندیم نخستین منزلی که شما در آن حضور پیدا کرده‌اید، یزد است و امیدواریم در مسیری که در پیش دارید بتوانید پیام ارزشمند «آموزش و فرهنگسازی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی» را به مردمان شهرهای بین راه برسانید.

تأثیر حرکت‌های مردمی عمیق‌تر است

«مصطفی سالاری» فرماندار یزد با اشاره به سیاست‌های دولت تدبیر و امید گفت: واگذاری امور به مردم و مشارکت جوانان در مباحث اجتماعی از اهداف ارزشمند دولت است.

سالاری افزود: باور داریم که هر حرکتی از سوی مردم انجام شود، عمق تأثیر آن بیشتر، مفیدتر و ماندگارتر است.

موثرترین راه برای پیشگیری از ایدز، آگاهی‌بخشی به مردم است

دکتر «محمدحسن لطفی» معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید آیت الله صدوقی(ره) یزد، به ارتباط و نزدیکی دو بیماری ایدز و اعتیاد اشاره کرد و گفت: ایدز یک بیماری خزنده است که روز به روز ابعاد گسترده‌تری در جامعه پیدا کرده است.

وی افزود: ایدز و اعتیاد اثر متقابل بر هم دارند به گونه‌ای که گاهی، ایدز دستاورد اعتیاد است و گاهی هم اعتیاد از ایدز پدید می‌آید.

لطفی خاطرنشان کرد: خوشبختانه کمیته پایش استانی ایدز در همه استان‌ها تشکیل شده، چون مؤثرترین و مهم‌ترین راه برای کنترل و پیشگیری از گسترش این بیماری آموزش، آگاهی‌بخشی و تغییرنگرش جامعه است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به کارناوال ملی سلامت گفت: این حرکت ورزشکاران و هنرمندان می‌تواند استراتژی اثربخشی باشد که مردم را نسبت به حرکت خزنده و زیرپوستی یک بیماری در جامعه آگاه کند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار