سخنگوی فراکسیون امید:
تابناک تهران- سخنگوی فراکسیون امید با تاکید بر اینکه ناهماهنگی بروز پیدا کرده در معرفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش زیبنده دولت نبود گفت: این اختیار رییس جمهور است که هر فردی را که صلاح می داند به عنوان وزیر به مجلس معرفی کند اما بهتر بود که این معرفی با یک نوع هماهنگی همراه می شد.
کد خبر: ۳۱۶۵۱۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹ 23 October 2016
بهرام پارسایی، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی درباره دلایل تغییر وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با تابناک تهران گفت: اعضای فراکسیون امید صبح امروز میزبان جناب آقای نوبخت سخنگوی محترم دولت با هدف بررسی تغییر و تحولات تازه در کابینه بود. که در این جلسه آقای نوبخت نامزد نهایی دولت برای وزارت آموزش و پرورش را آقای محمد علی نجفی معرفی کردند.

وی افزود: بر این اساس تا حدود ساعت 8 صبح شواهد و قرائن حکایت از آن داشت که مطابق اعلام آقای نوبخت، آقای نجفی به عنوان وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت آموزش و پرورش معرفی شود.

پارسایی ادامه داد: با این وجود از ساعت 8 صبح به بعد و با آغاز جلسه رسمی مجلس به یکباره شایعاتی شنیده شد مبنی بر اینکه رییس جمهور قرار است آقای دانش آشتیانی را به جای آقای محمد علی نجفی معرفی کند.

وی تصریح کرد: این شایعه اگر چه ابتدا باورش به استناد سخنان آقای نوبخت که به هر حال هم سخنگوی دولت هستند و هم فردی نزدیک به رییس جمهور آسان نبود اما ساعاتی بعد و با ارایه نامه رسمی رییس جمهور رنگ واقعیت به خود گرفت.

پارسایی در ادامه درباره دلایل عدم معرفی محمد علی نجفی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش از سوی رییس جمهوری گفت: آنچه برای عدم معرفی آقای نجفی به عنوان وزیر پیشنهادی از سوی نزدیکان دولت اعلام شده است انصراف ایشان بود که پذیرش این دلیل چندان آسان نیست چرا که آقای نجفی تا روز قبل از معرفی وزرا خودشان اعلام کردند که در حال تدوین برنامه ها هستند که این سخنان حکایت از نوعی آمادگی جدی برای پذیرش مسوولیت از جانب ایشان داشت.

وی افزود: اینکه از ساعت 8 صبح به بعد چه اتفاق افتادی افتاد که به یکبار به جای آقای نجفی آقای دانش آشتیانی برای وزارت آموزش و پرورش معرفی بود بر خود ما نیز پوشیده است و به نوعی این مسئله به یک موضوع مبهم تبدیل شده است که امیدواریم دولت در این رابطه توضیح قانعی کننده ای برای نمایندگان داشته باشد.

پارسایی در خاتمه تاکید کرد: این اختیار رییس جمهور است که هر فردی را که صلاح می داند به عنوان وزیر به مجلس معرفی کند اما بهتر بود که این معرفی با یک نوع هماهنگی همراه می شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار