معامله‌گران بازار سهام امروز شاهد معاملات کم‌حجم و یا خنثی بودند، بازاری که خوب می‌داند هم اکنون فرصت مناسبی برای خرید است، شاخص کل بورس تهران ۱۶ واحد نیز عقب گرد داشته است.
کد خبر: ۳۱۶۴۸۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷ 23 October 2016
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه 2 آبان ماه 95 با کاهش  16 واحدی به رقم 78 هزار و 370 واحد دست یافت.

شاخص کل هم‌وزن اما با 41 واحد افزایش روی عدد 15 هزار و 412 واحد ایستاد. شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش 43 واحدی عدد 87 هزار و 187 واحد را تجربه کرد. 

شاخص بازار اول اما در حالی بدون تغییر چندانی عدد 54 هزار و 907 واحد را به نمایش گذاشت که شاخص بازار دوم با افزایش 102 واحدی به رقم 170 هزار و 986 واحد دست یافت. امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با کاهش 2 واحدی به عدد 829 واحد رسید. 

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت پالایش نفت اصفهان با 55 واحد، سرمایه‌گذاری غدیر با 51 واحد و آسان‌پرداخت پرشین با 13 واحد افزایش؛ بالاترین تأثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت صنعتی و معدنی گل‌گهر با 32 واحد، ایران خودرو با 24 واحد و فولاد مبارکه با 16 واحد کاهش؛ بیشترین تأثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 263.5 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و 136 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 75 هزار و 508 نوبت دادوستد شد.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی قاسم ایران، شرکت‌های تولیدی کاشی تکسرام، سایپا، اوراق گواهی سپرده عام بانک پارسیان از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های فرآورده‌های غذایی و قند تربت جام، صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود، اوراق مشارکت لیزینگ امید، اوراق گواهی سپرده عام بانک گردشگری، بیمه دانا، گروه صنعتی بارز، گرانیت بهسرام، آبسال بازگشایی شدند.

امروز همچنین دوره پذیره‌نویسی حق تقدم استفاده نشده مس سرچشمه به پایان رسید. در عین حال نماد معاملاتی شرکت پالایش نفت تهران از بازار دوم فرابورس به بازار معاملات بورس تهران در روز سه‌شنبه هفته جاری انجام خواهد شد.

امروز کمتر از 333 میلیون سهم سرمایه‌گذاری غدیر به ارزش بیش از 61.5 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده میان کدهای درون‌گروهی منتقل شد. کمتر از 30 میلیون سهم صنعتی دریایی ایران نیز به ارزش بیش از 7 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی کد به کد شد. امروز همچنین نزدیک به 44 میلیون سهم تولید برق پرند مپنا به ارزش حدود 440 میلیارد تومان در بازار معاملات بلوکی فرابورس روی تابلوی معاملات ثبت شد. 

در میان معاملات کد به کد امروز 16 میلیون سهم گسترش صنایع انرژی آذراب به ارزش بیش از 3.5 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی منتقل شد. 12 میلیون سهم رادیاتور ایران نیز به ارزش کمتر از 5 میلیارد تومان کد به کد شد. 

بر اساس این گزارش، امروز بازار سهام در معاملاتی کم‌حجم و شاید بتوان گفت خنثی نسبت به روزهای گذشته ترجیح داد تا همچنان به دنبال تک‌سهم‌ها و شرکت‌های برخوردار از سهام شناوری پایین و با سرمایه‌های کوچک باشد. در این میان گروه سیمانی‌ها پا به پای تحلیل‌های تکنیکال امروز شاهد تعدیل قیمت سهام در این گروه با تکیه بر معاملات کم‌حجم بود. 

از سوی دیگر دارویی‌ها و غذایی‌ها نیز همچنان برای نوسان‌گیران حرفه‌ای بازار در حالی خودنمایی می‌کند که بازار کانی‌های غیرفلزی نیز در برخی تک‌سهم‌ها برای خریداران جذابیت‌هایی نشان می‌دهد. 

امروز بازار سهام بازاری متعادل و کم‌حجم بود که ترجیح می‌داد با نقد کردن بازدهی‌های مبتنی بر نوسان‌گیری خود همچنان چشم به آینده بدوزد، بازاری که اگر چه شرایط کنونی را برای حضور در بازار مناسب می‌داند اما برای ترسیم دورنمای پیش‌رو در انتظار رخدادهای سیاسی و تأثیرگذار بر متغیرهای جهانی از جمله انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است. 
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار