رییس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران راهپیمایی اربعین حسینی را زمینه ساز شکل گیری تمدن باشکوه اسلامی توصیف کرد و پیشنهاد داد،: مدیریت شهری تهران امسال زمینه سفر کاروانی از هنرمندان را برای مشاهده این پدیده بی نظیر و خلق آثاری از این رخداد فراهم کند.
کد خبر: ۳۱۶۴۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳ 23 October 2016
مجتبی شاکری در دویست و نود و نهمین جلسه شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه راهپیمایی 20 میلیون نفری اربعین هیچ نمونه مشابهی در جهان ندارد، گفت: باید قدر این عظمت و شکوه را که می تواند زمینه ساز شکل گیری تمدن اسلامی باشد بدانیم و در جریان این راهپیمایی آمیزه‌ای از عقیده، اخلاق، روش، سبک زندگی و خلق و خوی ملل گوناگون با اندیشه اسلامی امتزاج پیدا می کند.

شاکری با تاکید بر اینکه امسال شهرداری و شورای شهر تهران می توانند با ایده‌های نو در این حرکت عظیم مشارکت کنند، پیشنهاد داد: گروه هایی از هنرمندان با حمایت مدیریت شهری و دیگر نهادهای مرتبط به این سفر دعوت شوند و در عراق صرفا نظاره گر رخداد ایام اربعین باشند تا از آن برای آفرینش آثار هنری ایده بگیرند.

رییس کمیسیون نامگذاری شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در شهر کربلا عنصر نامگذاری معابر به شکلی که در تهران وجود دارد، پیاده نشده است، پیشنهاد داد: این ایده نیز امسال به عنوان پیشنهاد به شهردار کربلا مطرح شود.

شاکری در ادامه با اشاره به بازدید اخیر از کمپین ۱۳آبان (روز ملی استکبارستیزی) سازمان زیباسازی شهر تهران که در آنجا هنرمندان و طراحان سرآمد گرد هم آمده و بر اساس ایده های برگرفته از نظرات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری آثار هنری برای اکران در شهر می‌آفرینند، از این اقدام و شیوه مناسب سازمان زیباسازی در برگزاری کمپین های مناسبتی تشکر کرد.

وی با اشاره به جایگاه بلند ۱۳آبان و واکنش دانشجویان نسبت به دخالت های آمریکا در کشورمان افزود: امام اشغال لانه جاسوسی را تحقیر استکبار و انقلابی بزرگتر از انقلاب سال ۵۷ اعلام کرد. در این ایام نیز متناسب با ظلمی که بر مردم ایران رفته و بدعهدی آمریکا نسبت به ملت ایران و نیز آتش افروزی آنها در منطقه، قطعا مرگ بر آمریکا باید بلندتر از گذشته فریاد شود و شهرداری نیز در این راستا شهر را آماده برگزاری مراسم 13 آبان و نمایش نفرت ملت ایران از آمریکا خواهد کرد.

بر اساس گزارش سایت شورای شهر، رییس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران با اشاره به جمعیت هشت میلیون نفری بیکاران در کشور تحت تاثیر تحریم های ظالمانه آمریکا در سال های اخیر، گفت: در این مدت بسیاری از تولیدکنندگان زمین گیر و کارگران زیادی بیکار شدند.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مصادیق ظلم آمریکا به ملت ایران، محدودیت هایی است که اکنون ایران در فروش نفت با آن روبرو است، به نحوی که امروز با وجود فروش روزانه 4 میلیون بشکه نفت، دلاری بابت آنها به خزانه کشور واریز نمی شود و این جفای بزرگ در تاریخ دولت آمریکا به عنوان لکه ننگ عناد با ملت ایران باقی خواهد ماند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار