مدیرکل کتابخانه های عمومی استان تهران گفت: از ابتدای سالجاری بیش از 466 نشست کتابخوان در کتابخانه های عمومی این استان برگزار شده است.
کد خبر: ۳۱۶۳۵۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸ 23 October 2016
علی نیکنام اظهار کرد: هدف اصلی این جلسات به اشتراک گذاری کتاب های خوانده شده با محوریت معرفی و ترویج مطالعه مفید است که در این نشست ها اولویت با کتاب هایی است که برای عموم مردم قابل درک باشد و طیف گسترده ای از مخاطبان را با مطالعه آشنا کند.

وی انتقال فرهنگ مطالعه اقشار مختلف جامعه به ویژه نسل جدید را از جمله راه های موثر در راستای ارتقای سطح فرهنگی جامعه دانست و برگزاری نشست کتاب خوان را فرصتی مناسب برای به اشتراک گذاشتن تجارت به دست آمده از مطالعه کتاب های موثر عنوان کرد.

نیکنام ادامه داد: از ابتدای سال جاری 466 نشست کتاب خوان در استان برگزار شده که از این تعداد 463 نشست با تلاش کتابداران و با حضور اعضای فعال کتابخانه های عمومی در سطوح مختلف بزرگسال، کودک و نوجوان، اقشار خاص، تخصصی در 137 باب کتابخانه عمومی استان تهران برگزار شده است.

وی اضافه کرد: در این میان چند نشست ویژه هم در میان برنامه های کتابخوان برگزار شد که که می توان به نشست های کتابخوان های مدرسه ای، نابینایان، کودکان با نیازهای خاص، هنرمندان، مسئولان شهرستان و نشست های تخصصی اشاره کرد.

به گفته مدیر کل کتابخانه های عمومی استان تهران، این نشست ها در ادامه راه قرار است به صورت نشست های تخصصی با محوریت قرآن پژوهش،رسانه و روانشناسی در دانشگاه ها برگزار شود تا اساتید و دانشجویان این رشته ها نیز درباره کتابهای مورد نظر خود صحبت کنند و آنها را برای مطالعه به مردم پیشنهاد دهند.

طرح برگزاری سلسله نشست های کتابخوان با نگاه رشد مطالعه در جامعه و به تبع آن رشد فرهنگ عمومی کشور از خرداد سال 1394 شکل گرفت.

** رمان «مرد زنجبیلی» منتشر شد
ترجمه دیگری از رضا اسکندری به قلم جِی. پی. دانلیوی با عنوان «مرد زنجبیلی» توسط انتشارات هیرمند روانه بازار شد. 
به گزارش ایرنا از انتشارات هیرمند، رمان «مرد زنجبیلی» نخستین اثر ادبی جِی. پی. دانلیوی، در سال 1955 منتشر شده و در مجموع با تیراژی بیش از 45 میلیون نسخه چاپ شد و معروف است که در عرض 60 سال هرگز از زیر چاپ بیرون نیامده است.
در نظرسنجی Modern Library جهت انتخاب 100 رمان برتر قرن بیستم، مرد زنجبیلی رتبه ی 99 را از آن خود کرد.
پیش از این و از این مترجم رمان طریق شاهان (The Way Of Kings) ترجمه و راهی بازار شد.

** نقد و بازنمایی «رویای نیمه شب» 
به گزارش ایرنا از مرکز تبادل کتاب، دومین نشست از سلسله نشست های کتابنوش با نقد و بازنمایی کتاب «رویای نیمه شب» روز دوشنبه در مرکز تبادل کتاب برگزار می شود.
در این مراسم که ساعت 15با حضور حجت الاسلام محمد رضا زائری و مهدی کاموس برگزار می شود،« رویای نیمه شب» اثر مظفر سالاری که انتشارات کتابستان آن را چاپ کرده، بازنمایی می شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار