تابناک تهران - شنیدن خبر مرگ هر انسانی سخت است، اما سخت تر از آن شنیدن مرگ های خودخواسته است... خودکشی مرگ غم‌انگیزی است که تنها بن‌بست زندگی می‌تواند باعث انتخاب آن شود. دل پر از درد می‌خواهد، غم بی‌پایان و ذهنی ناگزیر از راه چاره‌ای برای خلاصی از این غم ... ولی وقتی این ماجرا پر دردتر می شود که یکی از امکانات رفاهی اجتماعی می شود وسیله مشترک خودکشی های زنجیره ای این روزهای تهران ...
کد خبر: ۳۱۶۳۰۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹ 23 October 2016
کرج، پنجمین ایستگاه قطار مرگ بود. نمیدانیم چه انگیزه ای باعث این افزایش آمار خودکشی آن هم بیشتر در بین جوانان شده، و مهم تر چه دلایلی باعث انتخاب مترو برای خودکشی است؟؟؟؟؟  4 خودکشی آن هم تنها در مترو در طول یک ماه گذشته آماری تکان دهنده است؛ که ذهن را درگیر سؤالات زیادی میکند....
 
تنها یک جست و جوی ساده در اینترنت گویای آماری عجیب از فیلم و گزارش های  متعدد از خودکشی در متروست... ویدئوهایی که هم قلب را متأثر می کند و هم ذهن را درگیر هزاران سؤال بی جواب....
 قطار مرگ در تهران
دیشب خانمی 35 ساله ساعت 21 و 10 دقیقه در هنگام ورود قطار مترو به ایستگاه کرج – تهران، خود را به جلو انداخت و بر اثر شدت جراحت های زیاد جان خود را از دست داد. در همین رابطه، شرکت بهره برداری مترو تهران در اطلاعیه ای اعلام کرد : "این خانم به دلیل تجاوز به حریم ریلی، جان باخته است. "

تاکنون هیچ یک از مدیران شرکت مترو درباره جزییات بیشتر این حادثه اظهار نظر نکرده اند اما این چهارمین حادثه ای است که در طول یک ماه گذشته در مترو تهران رخ داده است و چهار نفر از شهروندان به دلیل تجاوز به حریم ریلی جان خود را از دست دادند.
 
پیش از این تجاوز به حریم ریلی در ایستگاه های شادمان، شهدا، چیتگر و تهران پارس باعث جان باختگان چهار نفر از شهروندان تهرانی شده بود. فوت سیدرقیه محسنی ٣١ ساله در ایستگاه متروی شادمان، مرگ پیرمرد ٦٥ ساله در متروی میدان شهدا  و یک جوان 25 ساله(مرد) در ایستگاه مترو تهرانپارس و فوت پرسنل پیمانکار شرکت تبرزین صنعت در ایستگاه مترو چیتگر... اینها تنها آماری از یک ماهه گذشته هستند که اگر بخواهیم تمام اتفاقات را تک به تک نام ببریم در حوصله تان نمیگنجد... و بیشتر دل آزرده می شوید...
 
در میانه این اتفاقات شهردار تهران توضیحاتی در کانال تلگرامی شان منتشر کردند که شاید مرور دوباره آن هم بد نباشد چرا که احتمالا جواب ادامه این اتفاقات هم با همین مضامین خواهد بود!!!!!!
 
"خبرنگاران و اعضای محترم كانال سخنگوی شهرداری تهران ضمن ابراز تاسف و تاثر از دو حادثه به وقوع پیوسته در متروی تهران به اطلاع می رساند:

١. در حادثه روزگذشته ایستگاه مترو صادقیه ، بنابر صورتجلسه مقامات رسمی، اظهارات شاهدان و عوامل اجرایی ، عبور فرد متوفی از خط زرد و عدم توجه به هشدار پیجر ایستگاه باعث برخورد با قطار عبوری و وقوع حادثه شده است. این حادثه در ساعت ١٨:١٠دقیقه به وقوع پیوسته كه پس از اقدامات اولیه و انتقال مصدوم به بیمارستان امام خمینی توسط عوامل اورژانس متاسفانه در ساعت ١٩:٤٠ فوت ایشان اعلام می شود.

٢. در حادثه بعد از ظهر امروز(١٢ مهرماه) ایستگاه میدان شهدا فردی حدودا ٥٩ ساله در ساعت ١٤:٥٣ دقیقه همزمان با ورود قطار به ایستگاه به محوطه ریل عبوری وارد و دچار حادثه شد كه متاسفانه به دلیل شدت جراحات در گذشت. بنابر اظهارات شاهدان و مستندات مقامات مسئول و نحوه وقوع حادثه ، احتمال خودكشی به عنوان علت اصلی حادثه مطرح است كه توسط مراجع ذی صلاح در حال بررسی می باشد.

شهرداری تهران ضمن اظهار تاسف از این حوادث و تسلیت به خانواده های داغدار ، رعایت هشدار ها و نكات ایمنی در استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی بخصوص مترو را موكدا از شهروندان عزیز خواستار است."
 
گویا تنها این شهروندان هستند که باید نکات ایمنی را رعایت کنند و مسئولین هیچ وظیفه ی دیگری در قبال ایمن سازی ایستگاه های مترو ندارند.... تنها راه حل شرکت متروی تهران همان خط زردی است که بر روی زمین کشیده شده تا مردم در پشت آن بایستند.... یک پیشنهاد برای مدیران شهری داریم : بیایید و برای یک بار هم که شده، در زمان اوج مصرف و شلوغی مترو خودتان و خانواده تان پشت آن خط زرد بایستید تا ببینید فشار جمعیت چگونه می تواند شما را پشت آن خط نگه دارد... حالا فکر کنید پیرمرد باشید یا کودک چگونه توان مقابله با فشارجمعیت را دارید؟؟؟؟؟ یا  نه یکی از این جوانانی باشید که دیگر انگیزه ای برای زندگی ندارند و خود دنبال چنین شرایطی برای خودکشی هستند پس دیگر توانی برای مقابله در برابر این فشار نیست!!!!
 
کمی بیشتر به ایمنی مترو بیاندیشید... شما مسئولید در برابر تمام این حوادث مسئولید...
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
كجاست گوش شنوا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
تنها راه منطقی ، طراحی و ساخت دربهای شیشه ای کنترل شونده توسط راهبر ضطار است . که فقط در زمان توقف کامل قطار و باز شدن دربهای قطار در استگاه ، بصورت کشویی باز شده و پس از بسته شدن دربهای قطار ، این دربها نیز بصورت کامل بسته میشود .

اگر شهرداری نیاز داشت ، اجرا میکنیم .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار