صنعت «خودرو و ساخت قطعات» به مانند هفته‌های پیشین بیشترین حجم و ارزش معاملات هفته گذشته بورس را با ۳۱ درصد از حجم معاملات به خود اختصاص داد.
کد خبر: ۳۱۶۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴ 23 October 2016
بر اساس گزارش هفتگی بازارها که هر هفته توسط مدیریت تحقیق و توسعه بورس تهران تهیه و منتشر شده و به بررسی عملکرد بورس تهران، فرابورس ایران، 17 بورس معتبر خارجی، قیمت ارز و سکه، قیمت جهانی فلزات اساسی و نفت می پردازد، در هفته منتهی به 30 مهرماه، حجم معاملات بورس اوراق بهادار تهران 5,165 میلیون سهم و ارزش آن 10,307 میلیارد ریال بوده است که نسبت به هفته قبل تر به ترتیب 81 و 92 درصد افزایش داشته است.
همچنین صنعت «خودرو و ساخت قطعات» به مانند هفته‌های پیشین بیشترین حجم و ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و 31 درصد از حجم معاملات هفتگی را از آن خود کرد و صنعت «سرمایه‌گذاری‌ها» و «استخراج کانه‌های فلزی» نیز به ترتیب با 12.5 و 9.4 درصد حجم معاملات هفتگی، در رده‌های بعدی قرار گرفتند.
افزون بر این؛ ارزش بورس اوراق بهادار تهران در پایان هفته گذشته به عدد 3,238,427 میلیارد ریال رسید که در مقایسه با پایان هفته گذشته 0.8 درصد افزایش داشته است.
بر اساس این گزارش؛ شاخص کل (ارزش وزنی) بورس اوراق بهادار تهران هم در هفته ای که گذشت 0.6 درصد، شاخص قیمت (ارزش وزنی) 0.5 درصد و شاخص کل (هم وزن) 1 درصد و شاخص قیمت (هم‌وزن) این بورس 0.9 درصد افزایش داشت. بعلاوه این که در این مدت شاخص فرابورس ایران 0.1 درصد، قیمت سکه بهار آزادی 0.6درصد و قیمت دلار مبادله‌ای 0.3 درصد رشد و قیمت یورو مبادله‌ای 1.6 درصد افت کرد.
همچنین صنعت «استخراج زغال سنگ» با بازدهی مثبت 24.2 درصد، در صدر صنایع بورسی قرار گرفت و صنعت «ساخت دستگاه‌ها و وسایل ارتباطی» با افت 5.3 درصدی، بیشترین افت را تجربه کرد.
از سوی دیگر در هفته ای که گذشت در میان شرکتها، «زغال‌سنگ‌ نگین‌ ط‌بس»‌‌ با مثبت 24.2 درصد و «قند مرودشت‌» با منفی 10.7 درصد، به ترتیب بیشترین و کمترین بازدهی را داشتند.
در میان شاخص‌های بورس‌های معتبر بین‌المللی نیز در هفته گذشته، شاخص بورس عربستان اسپانیا (IBEX35) با رشد 3 درصدی، بیشترین بازدهی و شاخص بورس عربستان صعودی (TASI) با افت 3 درصدی، کمترین بازدهی را به خود اختصاص دادند.
این گزارش می افزاید: قیمت انواع نفت نیز در هفته گذشته با افزایش همراه بود و قیمت نفت وست‌تگزاس، برنت و اپک به ترتیب 2.8، 1.8 و 0.8 درصد تغییر کرد و در میان قیمت فلزات اساسی نیز روی با 2 درصد، بیشترین و آلومینیوم با منفی 3 درصد کمترین بازدهی را داشتند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار