رییس اتاق بازرگانی مازندران تاکیدکرد؛
رئیس اتاق بازرگانی مازندران با اشاره به اینکه داشتن منطقه آزاد حق طبیعی مردم این استان است، گفت: بندر امیرآباد ظرفیت بسیار مناسبی دارد.
کد خبر: ۳۱۶۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۶ 29 April 2018

جزئیات جدید از اجرای LEZبه گزارش شمال نیوز، عبدالله مهاجر در نشست بررسی مسائل و مشکلات تولیدی، اقتصادی مازندران با حضور مسئولان استانی و مجمع نمایندگان مازندران اظهار کرد: بخش خصوصی آماده توسعه اقتصادی مازندران است.

وی با اعلام اینکه ابزار اصلی در اختیار مقامات قضایی و دستگاه اجرایی است، تصریح کرد: برای توسعه ارتباط نیاز به همدلی با متولیان است.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران با اعلام اینکه 57 درصد برنج شامل 2 میلیون و 500 هزار تنی برنج کشور در استان تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: در سال جاری شرایط بسیار نامناسبی به لحاظ تامین آب داریم.

این مسئول بیان کرد: میزان آب ما کمتر از 10 درصد ولی برخی از استان‌ها آب را مهار کردند و این موضوع باید مورد بررسی قرار گیرد که چرا مازندران به این حد از درجه بی‌آبی رسیده است.

مهاجر خاطرنشان کرد: بیش از 90 درصد آب استان مازندران هدر می‌رود و این موضوع نیاز به واکاوی جدی دارد.

وی اضافه کرد: با وجود مشکلات آبی کشور 50 درصد از نیاز برنج کشور در استان تامین می‌شود ولی انتظار است که مهار آبی مناسبی انجام شود.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران در ارتباط با وضعیت صادرات مرکبات استان، گفت: مشکلات و موانع صادرات باید رفع شود.

این مسئول با اعلام اینکه اینکه بحث ارتباط پولی روبل و ریال بحث تبادل مالی است که مطرح شود، گفت: اگر حمل و نقل، بحث حقوق گمرکی و بحث تبادل پولی حل شود مشکلات نمایندگان حل و فصل می‌شود.

مهاجر با اعلام اینکه نگاه استاندار مازندران در ارتباط با فعالیت بخش خصوصی بسیار مناسب است، افزود: پیشنهاد افزایش 3 میلیارد دلار صادرات دست یافتنی است.

وی با اعلام اینکه 25 هزار تن کل مرکبات پرتقال و نارنگی از کل کشور صادر شده است، افزود: در استان مازندران تنها 105 هزار تن اظهارنامه صادراتی صادر شده است و در لیست آمار صادرات مازندران نیست.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران میزان صادرات لبنیات استان مازندران را حدود 600 هزار تن اعلام کرده است و گفت: در این حوزه امکان صادرات بیش از یک میلیارد دلار وجود دارد.

این مسئول با اعلام اینکه برای عملیاتی کردن شعار مقام معظم رهبری نیاز به همدلی داریم، گفت: کیفیت، قیمت تمام شده پایین‌تر از مباحث جدی است که باید به آن توجه کرد.

مهاجر اظهار کرد: همه ما مکلف به اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری باشیم، ابراز در اختیار بخش خصوصی نیست، قانون و اجرا برعهده ما نیست، بخش خصوصی آمادگی دارد، قانون اصل 44 در کشور اجرا نشده است، در بخش خصوصی هم مشکلاتی دارد.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران با اشاره به اینکه داشتن منطقه آزاد حق طبیعی استان با ظرفیت است، گفت: بندر امیرآباد ظرفیت بسیار مناسبی دارد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار