یک متخصص مغز و اعصاب کم‌خوابی، تب و استرس را از جمله عوامل تشدیدکننده حملات صرع در افراد عنوان کرد.
کد خبر: ۳۱۶۲۰۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸ 23 October 2016
دکتر آرش بستانی به مناسبت هفته "صرع(27 مهر تا سوم آبان) ، با بیان اینکه از هر 200 نفر یک نفر مبتلا به بیماری صرع است، گفت: بیشترین موارد این بیماری جنبه ارثی دارد، به نحویکه در افرادی که یکی از بستگان نزدیک آنها مبتلا باشد، احتمال بروز این بیماری بالاست.

وی افزود: عوامل محیطی هم در ایجاد این بیماری دخیل است و مواردی مانند تومور یا عفونت مغزی نیز می‌تواند زمینه‌ساز بروز این بیماری شود.

بستانی یکی از علائم بیماری صرع را تشنج‌های تکرار شونده عنوان کرد و افزود: اینکه فرد یکبار دچار تشنج شود نمی‌توان عنوان بیماری صرع را برای او  مطرح کرد و زمانی عنوان صرع اطلاق می‌شود که این تشنج‌ها تکرار شده و در سی تی اسکن گرفته شده از مغز مشکل خاصی وجود نداشته باشد.

وی تصریح کرد: بیشترین موارد صرع در دوران کودکی و نوجوانی بروز پیدا می‌کند، اما این امکان هست که بر اثر عوامل محیطی این بیماری در سنین بزرگسالی نیز بروز پیدا کند.

این متخصص مغز و اعصاب کم‌خوابی، تب و استرس را عوامل موثر برحملات صرع عنوان کرد و افزود: بیماران مبتلا به صرع باید به طور جد از کم‌خوابی پرهیز کرده و خواب منظم داشته باشند.

وی با بیان اینکه درمان‌های کنترلی برای این بیماری وجود دارد، گفت: در بیشتر موارد صرع با افزایش سن افراد علائم بیماری خود به خود از بین رفته و فرد بهبود می‌یابد.

بستانی افزود: تنها در تعداد کمی از مبتلایان، این بیماری تا پایان عمر باقی مانده و افراد باید تا پایان عمر دارو مصرف کنند.

وی با بیان اینکه تشنج‌های بیماری صرع خیلی به طول نمی‌انجامد، گفت: اطرافیان باید در این حالت راه هوایی بیمار را باز کرده و مانع گاز گرفتن زبان او شوند.

بستانی تصریح کرد: طولانی شدن تشنج‌های صرع می‌تواند موجب کاهش اکسیژن رسانی به مغز شده و فرد را دچار آسیب مغزی کند و به همین علت در صورت طولانی شدن این تشنج‌ها باید بیمار را هر چه سریعتر به مراکز درمانی منتقل کرد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار