وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که اشاره ضمنی واشنگتن مبنی بر اعمال تحریم‌های جدید علیه مسکو، به احتمال زیاد به منزله تلاش برای از بین بردن روابط دوجانبه میان دو کشور به صورت کامل است.
کد خبر: ۳۱۵۹۷۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۹ 22 October 2016
به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه گفت: به نظر می رسد که ایالات متحده تنها هدفش این است که تخریب روابط با روسیه را تکمیل کند تا بازسازی این روابط در آینده به سال‌های طولانی نیاز داشته باشد.

وی به این امر اشاره کرد، مسکو نسبت به اظهارات ایالات متحده پیرامون امکان اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه متعجب نیست و این مساله تبدیل به یک سنت برای طرف آمریکایی شده است.

این مسئول روس عنوان داشت، استدلال‌هایی که واشنگتن برای گسترش فهرست تحریم‌ها  علیه روسیه مطرح می کند، در بسیاری از جوانبش، ساختگی و بی محتوا است.

وی تهدید کرد که کفه ترازو پس از واکنش روسیه به نفع آمریکا نخواهد بود.

از سوی دیگر، این مقام روس گفت که تصمیم برای تمدید کردن یا نکردن آتش بس موقت در سوریه مرتبط به روسیه نیست بلکه در گرو گام‌هایی است که طرف دیگر اتخاذ خواهد کرد.

در همین حال، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: افراد مسلح در حلب بر سر ارسال کمک‌های انسانی و خارج شدن ساکنان از این شهر کارشکنی می‌کنند.

وی گفت، مسکو از تمامی طرف‌هایی که بر مخالفان مسلح تاثیر گذار هستند، می‌خواهد تا بر آنها برای جلوگیری از اقدامات افراد مسلح اعمال فشار کنند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار