‌در حالی قرار بود پرواز شماره 3977 هواپیمایی آسمان ساعت ۹ و 30دقیقه صبح امروز بندرعباس را به مقصد کرمانشاه ترک کند، پس از گذشت حدود‌ 4 ساعت یعنی در ساعت 13 و 15 دقیقه این پرواز انجام شد.
کد خبر: ۳۱۵۹۲۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳ 22 October 2016
ميانگين تاخيرهاي پروازي ايران در مسيرهاي داخلي و خارجي طبق اعلام سازمان هواپيمايي كشوري حدود نيم ساعت است. اين در حالي است كه مسافراني كه بيش از اين مدت در فرودگاه‌ها معطل مي‌شوند، طبق عرف بين‌المللي از حقوقي برخوردارند كه معمولا در ايران چندان به آن توجه نمي‌شود.

مشاور رسانه‌ای مدیرکل فرودگاه هرمزگان و مدیر ترمینال فرودگاه بندرعباس در گفت و گو با خبرنگار ایسنا،  با اشاره به علت تاخیر پرواز شماره 3977 شرکت هواپیمایی آسمان گفت: علت این تاخیر عدم هماهنگی در خصوص اعتبار سوختگیری بود که موجب تاخیر حدودا 4 ساعت شد.

حسین پاسلار اضافه کرد: با توجه یه اینکه تمامی تاخیر و ساعت پرواز بر عهده شرکت‌های هواپیمایی است، اما مدیر کل فرودگاه های هرمزگان بر روند کوتاه شدن مدت تاخیر پرواز شماره 3977 هواپیمایی آسمان نظارت و تاکید کرد.

وی خاطر نشان کرد: تمهدات لازم برای جلوگیری از این گونه مسائل صورت گرفته و به شرکت آسمان نیز تذکر داده شده است تا دیگر شاهد چنین اتفاقاتی در این فرودگاه نباشیم.

به گزارش ایسنا، طبق عرف بين‌المللي حمل و نقل هوايي، تاخير پروازي تا نيم ساعت ايرادي ندارد، اما در صورت تاخير بيش از نيم ساعت، ايرلاين‌ مربوطه بايد جوابگوي مسافران باشد و بر اساس كنوانسيون‌هاي بين‌المللي بايد به مسافران خسارت بپردازد و رضايت آنان را جلب كند.

در واقع شركت‌هاي هواپيمايي به منظور حفظ وجهه و نام ايرلاين خود و همچنين به منظور رقابت با ديگر شركت‌ها، راهكارهايي براي جبران خسارت به مسافران مشمول تاخير يا لغو پرواز در نظر مي‌گيرند كه به لغو يا تأخير پرواز و مدت زمان آن بستگي دارد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار