دکتر محمد مهدی مظاهری به عنوان رئیس جدید موسسه فرهنگی اکو از روز 26 مهر 1395 رسما سکاندار ریاست موسسه فرهنگی اکو گردید.
کد خبر: ۳۱۵۹۰۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰ 22 October 2016
دکتر محمد مهدی مظاهری به عنوان رئیس جدید موسسه فرهنگی اکو از روز 26 مهر 1395 رسما سکاندار ریاست موسسه فرهنگی اکو گردید.
بر اساس مصوبه جلسه فوق العاده شورای نمایندگان دائم موسسه فرهنگی اکو(ECI-CPR) که در تاریخ 23 فروردین 1395 برگزار گردید و پس از تنفیذ در جلسه فوق العاده شورای وزیران اکو مورخ 2 مهر 1395 در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، جناب آقای دکتر محمد مهدی مظاهری به ریاست موسسه فرهنگی اکو برگزیده شد.

وی در مقام ریاست موسسه فرهنگی اکو با تاکید بر لزوم مشارکت حداکثری تمام کشورهای عضو اکو در برنامه های فرهنگی و بین المللی که موسسه در آینده نزدیک ترتیب خواهد داد، اظهار داشت: " نگاه ما در آینده یک نگاه بین المللی و منطقه ای خواهد بود و موسسه فرهنگی اکو اهتمام جدی و ویژه ای برای فراهم آوردن تمهیدات لازم جهت تحقق این مهم خواهد داشت."

دکتر مظاهری دارای سابقه درخشان و تجارب ممتاز فرهنگی و پیشینه طولانی مدیریت علمی و دانشگاهی و از چهره های شناخته شده فرهنگی منطقه می باشد. وی در حال حاضر مشاور ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مشاور وزیر امور خارجه و رئیس هیئت مدیره انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران می باشد. تحصیلات عالیه وی در رشته های مدیریت و فلسفه بوده و به دلیل مطالعات گسترده وی در علوم مختلف، از سوی دانشگاه ها و مراکز علمی خارج از کشور، درجه افتخاری فوق دکتری به وی اعطا گردیده و از وی برای تدریس در کرسی های تخصصی دعوت به عمل آمده است. تاسیس برخی دانشگاه ها و موسسات دانشگاهی از جمله پژوهشکده مطالعات میان فرهنگی و تالیف ده ها جلد کتاب و مقالات علمی پژوهشی از جمله فعالیت های علمی و اجرایی اوست که در نتیجه این تلاش ها به عنوان چهره ماندگار سال 1386 مورد تجلیل قرار گرفت. همچنین از وی به عنوان چهره برجسته فرهنگی کشور در سال 1391 تقدیر شد.

ریاست موسسه فرهنگی اکو هر سه سال تغییر می کند و کشورهای عضو به طور گردشی عهده دار این مسئولیت می شوند. رئیس قبلی موسسه فرهنگی اکو، افتخارحسین عارف از چهره های مشهور فرهنگی و ادبی کشور پاکستان بود.

منبع: تیتر شهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار