تابناک تهران - سخنگوی فراکسیون امید با استقبال از استعفای وزیر آموزش و پرورش و پذیرش آن از سوی رییس جمهوری تاکید کرد که این نحوه تغییر و تحول در راس این وزاتخانه به مراتب بهتر از استیضاح بود.
کد خبر: ۳۱۴۴۶۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۱ 19 October 2016
بهرام پارسایی، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ضمن بیان این مطلب در رابطه با نامه وزیر آموزش و پرورش به خطاب به رییس جمهور که طی آن علی اصغر فانی آمادگی خود را برای کناره گیری از وزارت آموزش و پرورش با توجه به تاکید رییس جمهور بر ضرورت ترمیم کابینه گفت: این بهترین تصمیمی بود که آقای فانی و پس از آن شخص رییس جمهوری در راستای ترمیم کابینه اتخاذ کردند.

او در ادامه با اشاره به استیضاح وزیر آموزش و پرورش گفت: آقای فانی در حالی از سمت خود به عنوان وزیر آموزش و پرورش کناره گیری کرد که در آستانه استیضاحی قرار داشت. در همین راستا و به دلایل دیگر از جمله مطالبات موجود در جامعه فرهنگی فراکسیون امید امروز طی نامه‌ای از آقای فانی درخواست کرد که در راستای حرمت به مطالبات فرهنگیان و افکار عمومی گزینه استعفا را در پیش بگیرد و استعفا دهند. همچنین مکاتبه‌ای با رئیس جمهور مبنی بر پذیرش این استعفا داشتیم.

آقای فانی در مقابل فشارها کوتاه نیامد و شاید حقش این بود که به صحن آمده و از خود دفاع کند اما حس کردیم برای تعامل با دولت در جهت منافع ملی، که هجمه‌های ناحقی در حق دولت شده گزینه اسعتفا از سوی آقای فانی مورد توجه قرار گیرد.

البته معتقدیم اگر آقای فانی در جلسه‌ استیضاح هم حضور پیدا می‌کرد استیضاحش رای نمی‌آورد ولی به خاطر حرمت فرهنگیان این درخواست را مطرح کردیم.

بسیار خرسندیم که ساعاتی پس از این نامه درخواست فراکسیون امید مورد توجه هر دو طرف قرار گرفت و زمینه برای ایجاد تغییر در راس وزارت مهم آموزش و پرورش فراهم شد.

در ادامه در رابطه با ارزیابی خود از تغییرات در کابینه با استعفای سه وزیر ورزش و جوانان، آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ترمیم کابینه یک ضرورت بود که انتظار می رفت این تغییرات خیلی زودتر از این در دستور کار قرار گیرد اما همین زمان هم دیر نیست و می تواند در ماه های باقی مانده به پایان دولت جان تازه ای به کابینه تزریق کند.

با تاکید بر اینکه وزرای جدیدی که برای این وزارتخانه ها معرفی می شوند باید برنامه ای بیش از 7 ماه باقی مانده به عمر دولت یازدهم ارایه دهند گفت: با توجه به آغاز روند تغییرات در کابینه بهتر است دولت در بخش‌های دیگر نظیر وزارتخانه‌های اقتصادی نیاز به تغییراتی ایجاد کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار