تابناک تهران- هفته هشتم رقابت های لیگ شانزدهم به پایان رسید و جمع بندی کلی آمار و ارقام این هفته مسابقات یا همان ترین های لیگ در این هفته مشخص شدند. از اتفاقات قابل توجه این هفته می توان به پیروزی سخت استقلال در مقابل سیاه جامگان و تصاحب رده هفتم جدول، مساوی تراکتور سازان و برد پر گل پرسپولیس در مقابل نفت علی دایی و صعود به صدر جدول اشاره کرد.
کد خبر: ۳۱۳۲۱۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹ 17 October 2016
ترین های هفته هشتم رقابت های لیگ برتر مشخص شدند.
هفته هشتم رقابت های لیگ برتر فوتبال کشورمان یکشنبه با دیدار تیم های گسترش فولاد تبریز و پدیده مشهد به اتمام رسید. 20 بار توپ از خط دروازه ها عبور کرد و تنها یک بازی گلی در برنداشت. ذوب آهن فاتح دربی اصفهان شد. برانکو مچ دایی را خواباند. منصوریان به اولین برد بیرون از خانه اش دست پیدا کرد. کمالوند اولین پیرزوی اش را با  گسترش جشن گرفت. جلالی و سعداوی به ثبات رسیدند و پورموسوی استقلال خوزستان را از بحران نجات داد و جدال مربیان قهرمان هم برنده ای نداشت.
با ترین های هفته هشتم لیگ برتر همراه کاپ، باشید:
دروازه بان هفته: مهدی رحمتی
بدون تردید پیروزی یک برصفر استقلال مقابل سیاه جامگان در مشهد مرهون سیو باورنکردنی مهدی رحمتی در دقیقه 90 بازی بود جایی که این دروازه بان 34 ساله با کف دست چپ به طرز خیره کننده ای توپ را از کنج دروازه بیرون کشید و مانع از فروپاشی دروازه اش شد. حالا رحمتی بعد از مدت ها  دوباره خودی نشان داد و بالاتر از دروازه بانانی چون وحید طالب لو و علیرضا بیرانوند عنوان بهترین گلر هفته را از آن خود کرد.
مدافعین: 
دفاع وسط: وحید محمدزاده - سیدجلال حسینی
ذوب آهن موفق شد در دیداری نزدیک رقیب سنتی اش در شهر اصفهان یعنی سپاهان را با نتیجه 2برصفر از پیش رو بردارد. شاگردان عبدالله ویسی در نیمه دوم فشار زیادی را روی دروازه تیم مجتبی حسینی ایجاد کردند اما انسجام خط دفاعی ذوبی ها مانع از باز شدن دروازه شان شد. در این بین عملکرد منحصر به فرد وحید محمدزاده با فیزیک فوق العاده اش بسیار به چشم آمد. 
سیدجلال حسینی که چند روز قبل در ترکیب منتخب سایت فرانس فوتبال قرار گرفته بود و در کنار نفراتی چون متس هوملز، پول پوگبا و کریستیانو رونالدو و ...  حضور داشت حالا در  جمع بهترین های هفته هشتم هم قرار دارد. او توانست در برابر تیم سابقش به خوبی رهبری خط دفاعی پرسپولیس را برعهده بگیرد. 
دفاع کنار: حسین ماهینی - مهرداد قنبری
برنامه 90 هفته گذشته با کلیپی که پخش کرد توانایی های حسین ماهینی را به تصویر کشید. این مدافع 30 ساله با اعتماد زیادی که برانکو نسبت به او دارد هفته به هفته بهتر می شود و برای پرسپولیس مفیدتر بازی می کند. ماهینی این بار پا را فراتر گذاشت و در دقیقه 14 بازی با نفت گل اول و سرنوشت ساز تیمش را از روی نقطه پنالتی وارد دروازه میلاد فراهانی کرد.
مدافع چپ منتخب هفته هشتم لیگ شانزدهم کسی نیست جز مهرداد قنبری. بازیکنی که فصل قبل بابت پاره شدن رباط صلیبی اش خسارت زیادی را به یحیی گل محمدی و تیمش وارد کرد اما دوباره به روزهای اوجش برگشته و در برابر حملات بازیکنان جوان سپاهان در دربی اصفهان به خوبی مقاومت کرد. 
هافبک ها: کمال کامیابی نیا، محسن مسلمان و سیامک نعمتی
هم گل سوم پرسپولیس را زد و هم در میانه میدان اجازه هنرنمایی به بازیسازهای نفت را نداد. کامیابی نیا با این که به تیم ملی دعوت نمی شود اما در تیم برانکو نقشی بسیار تاثیرگذار دارد و مانند یک گلاویاتور در همه جای زمین  حضور دارد و برای هر توپ می جنگد. این بازیکن در کنار این خاصیت ها، شم گلزنی بالایی هم دارد و در هفته هشتم گل دوم این فصلش را به ثمر رساند.
محسن مسلمان. مهندس حملات پرسپولیس ، همه کاره میانه میدان برانکو. بازیکنی که هم پاس می دهد و هم باهوش بالایش بازی حریف را می خواند و به خوبی دفاع را از حمله آغاز می کند. مسلمان در بازی با نفت اگر بدشانس نبود می توانست سوپرگل هفته را هم به ثمر برساند اما توپش به تیر برخورد کرد. 
مجید جلالی هر فصل به خاطر علاقه زیادش به بازیکنان جوان استعدادهای جدید را به فوتبال ما معرفی می کند. پدیده این روزهای خودروسازان کسی نیست جز شماره 8 باتکنیک و 22 ساله شان یعنی سیامک نعمتی. بازیکنی که در بازی برابر صنعت نفت با فرارهای لب خطش و ارسال های مواجش زمینه ساز گل اول آبی آسمانی ها شد و نشان داد اعتماد آقا معلم به او بیهوده نیست.
مهاجمین: رضا خالقی فر، ساسان انصاری و مرتضی تبریزی
گسترش فولاد برای اولین بار در لیگ شانزدهم به پیروزی رسید. آنها با سه گل پدیده را از پیش رو برداشتند. مرد اول این میدان کسی نبود جز رضا خالقی فر. مروان فلینی فوتبال ایران پس از مدت ها خودی نشان داد و با دو گل زیبا دوران کابوس وارش در پرسپولیس را به فراموشی سپرد. کمالوند برای این برد بزرگ گسترش باید ابتدا از خالقی فر تشکر کند.
با رفتن کاوه رضایی و مسعود حسن زاده نقش مرتضی تبریزی در ترکیب ذوب آهن پررنگ تر از قبل شد. بازیکن بلندقامت و ترکه ای ذوبی ها در دربی اصفهان همه کار کرد. او موفق شد هر دو گل تیم سفیدپوش را وارد دروازه لی اولیویرا کند و موجبات پیروزی تیم مجتبی حسینی در دربی زاینده رود را فراهم کند.
گل های ساسان انصاری شاید بیش از هرکسی برانکو ایوانکوویچ را ناراحت  کند به طوری که در چهار هفته نخست لیگ شانزدهم تعداد دقایق بازی اش به سختی از انگشتان دو دست تجاوز می کرد حالا در چهار بازی برای فولاد سه گل زده است. انصاری در این هفته هم علی رغم قدوقامت کوتاهش با یک ضربه سر هوشمندانه دروازه حامد لک را باز کرد و حکم سه امتیاز بازی هشتم را برای سعداوی و تیمش امضا نمود.
************
مربی هفته: برانکو ایوانکوویچ
پیش از شروع هفته هشتم همه از بازی پرسپولیس و نفت به عنوان بازی هفته یاد می کردند. جدال تیم های دوم و سوم که انتظار می رفت بسیار نزدیک و پایاپای باشد اما تدابیر هوشمندانه پروفسور کروات فوتبال ایران نتیجه 3برصفر را در پایان این دیدار روی اسکوربورد حک کرد. برانکو در سومین تقابل با علی دایی باز هم نباخت و با قدرت تیمش را به صدر جدول رده بندی برگرداند. 
مربی ناکام هفته: عبدالله ویسی
شکست 3برصفر تیم های رضا مهاجری و علی دایی می توانست آنها را به عنوان ناکام ترین مربی هفته انتخاب کند اما عبدالله ویسی با بازی پرانتقاد تیمش در دربی اصفهان گوی سبقت را از دو رقیبش ربود. ویسی با تیم جوانش حریف مجتبی حسینی کم تجربه نشد و پس از باخت سه گله به پرسپولیس حالا از همشهری خود هم دو گل خوردند و فاصله شان با صدر جدول به 8 امتیاز رسید.
بازیکن هفته : مرتضی تبریزی
شاید اگر مرتضی تبریزی نبود الان محرم  نویدکیا از فوتبال خداحافظی کرده بود. مهاجم ذوب آهن با دو گلی که به ثمر رساند شکست غیرمنتظره ای به سپاهان تحمیل کرد و باعث شد بازیکنان تیم رقیب از خداحافظی ستاره محبوب شان جلوگیری کنند. حالا تبریزی در دربی اصفهان سه گل زده است و در لیگ هم اصلی ترین امید مجتبی حسینی برای فتح دروازه رقبا به شمار می رود.
بازیکن ناکام هفته: لی اولیویرا
بعد از تجربه فوق العاده فرناندو خسوس، همه فکر می کردند دومین دروازه بان خارجی عبدالله ویسی هم باکیفیت از آب در می آید اما گویا ماجرا طور دیگری است. لی اولیویرا با کیلوهای اضافه اش به تنهایی کمر سپاهان را در بازی برابر همشهری اش شکست. درست زمانی که طلایی پوشان سنگین ترین فشارها را بر روی دروازه محمدرشید مظاهری به وجود می آوردند اولیویرا از استپ کردن یک توپ معمولی عاجز ماند و دروازه اش برای بار دوم مقابل ذوب آهن باز شد. گرچه این دروازه بان بعد از این  گل دو سیو خوب داشت  اما دیگر کار از کار گذشته بود.
پدیده هفته: سیامک نعمتی
بالاتر از او گفتیم این جوان 22 ساله که از لیگ یک همراه پیکانی ها بوده حالا در لیگ برتر خودنمایی می کند. او در کنار بازیکن جوانی چون مرتضی آقاخان به عنوان دووینگر پیکان به خوبی گادوین منشا را تغذیه می کند و نقش مهمی در پیروزی های اخیر خودروسازان ایفا می کند. از این بازیکن در آینده بیشتر خواهیم شنید. نام سیامک نعمتی را به خاطر بسپارید.
گل هفته: گادوین منشا (ویدیو این گل را می توانید در اینجا ببینید)
این هفته چند گل زیبا به ثمر رسید. از شوت فنی رضا خالقی فر به مجتبی روشنگر و عبدالله ناصری به حامد لک تا ایستگاهی رونالدویی کاوه رضایی به محمد ناصری جملگی در این هفته وارد دروازه ها شدند و می توانستند به تنهایی بهترین گل هفته لقب بگیرند اما گل گادوین منشا چیز دیگری بود . مهاجم سیه چرده پیکان که انتقادات زیادی به او وارد بود در هفته هشتم با یک گل منحصر به فرد همه را متعجب کرد. این بازیکن در حالی که توپ را از میانه میدان از هم تیمی اش گرفته بود با یک استارت فوق العاده شروع به حرکت کرد و توپ را از بین دو مدافع مرکزی صنعت نفت عبور داد و با گام های بلند از کنار آنها گذشت تا با حسن هوری تک به تک شد. سپس منشا بعد از نگاهی کوتاه به دروازه با یک بغل پای استادانه دروازه تیم آبادانی را برای بار دوم فرو ریخت. 
زیباترین بازی هفته: پیکان 3 - 2 صنعت نفت
جدال شاگردان جلالی و دست نشان هم پرگل بود و هم جذاب. پیکان ابتدا دو گل زد سپس دو بار دروازه اش باز شد اما در ثانیه های پایانی با ضربه سر شهریار مغانلو به برتری رسید. این بازی پرگل ترین مسابقه هفته هم بود. 
کسل کننده ترین بازی هفته: سایپا صفر - صفر تراکتور
همگی از حسین فرکی و امیر قلعه نویی انتظار بیشتری داشتند چرا که هر دو به برد در این دیدار احتیاج داشتند. تراکتور برای صدرنشینی و سایپا برای فرار از بحران برد این بازی را می خواستند اما کسانی که این بازی را دیدند از تماشای آن تا حدی عذاب وجدان گرفتند چرا که تعداد موقعیت های خلق شده روی دروازه ها به تعداد انگشتان یک دست هم نمی رسید. 
پرتماشاگرترین بازی هفته: پرسپولیس - نفت
اصلا جالب نیست که مسابقه ای با 15هزار تماشاگر به عنوان پرتماشاگرترین بازی هفته انتخاب شود اما این اتفاق رخ داد. در هفته ای که بازی های زیبایی برگزار شد و 20 بار توپ از خط دروازه عبور کرد جدال پرسپولیس و نفت بود که با حضور 15هزار تماشاگر شلوغ ترین بازی هفته بود.
اتفاق هفته: رفت و برگشت نویدکیا
صبح روز شنبه بود که یک خبر جامع فوتبال را شوکه کرد. خبر رسید که محرم نویدکیا قصد دارد پس از پایان دربی اصفهان از فوتبال خداحافظی کند اما چند ساعت بعد و زمانی که بازی به اتمام رسیده بود و مسوولان در حال انداختن حلقه گل به دور گردن نویدکیا بودند احسان حاج صفی و حسین پاپی وارد گود شدند و محرم نویدکیا را به زور از خداحافظی منصرف کردند و نویدکیا هم منصرف شد! حالا بایددید چه اتفاقی برای اسطوره فوتبال اصفهان و باشگاه سپاهان رخ می دهد آیا او هم مانند اکثر ستاره های فوتبال ما چند خداحافظی خواهد داشت یا اینبار دفعه اول و آخرش خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار