کد خبر: ۳۱۲۱۲۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲ 16 October 2016

تابناک تبریز در یک سال عمر باقی مانده شورای شهر سراغ اعضای شورای شهر می رود تا از سه سال متن و حاشیه  شورای شهر پرده بردارد. در اولین گام فریدون بابایی عضو جوان شورای شهر تبریز در مقابل خبرنگار تابناک تبریز پاسخگوی سوالات می شود.این گفتگو در دو قسمت تقدیم می شود.قسمت اول این گفتگو در قسمت گفتگوهای تابناک تبریز موجود می باشد. 

قسمت دوم این گفتگو به بینندگان تابناک تبریز تقدیم می‌شود.
 
با توجه به اوصاف و دیدگاه تان نسب به صادق نجفی وی را فردی کلان نگر و تجارت دان خواندید ،آیا نمره ی قابل قبولی به شهرداری اش در این سه سال و اندی می دهید؟

نجفی خودش توانمند است ولی اطرفیانش به او خیانت کردند.

 
خود اقای نجفی فردی توانمند با روحیه فعال است ولی متاسفانه برخی نزدیکان وی به نجفی خیانت کرده و به او لطمه زدند و اگر کم لطفی وبی مهری افراد مور اعتماد و نزدیکان شهردار تبریز وجود نداشت و یا اطرفیان نجفی اگر آبرو داری میکردند و حتی اگر اتفاقات اخیر شورا و شهرداری اتفاق نمی افتاد بی شک نجفی در تاریخ تبریز ماندگار تر میشد.

به شهرداری نجفی رای داده ام و از او حمایت کرده ام

البته شایان ذکر است بعنوان عضو شورای شهر به شهرداری صادق نجفی رای داده ام و تا به امروز از او حمایت کرده و می کنم زیرا ادله های  برای پیشرفت و مرتفع مشکلات شهری با نجفی دارم و از سویی بدیهی است با هیچ کس عقد اخوت نبسته ایم و کاستی های شهردار را متذکر میشویم تا در عملکردشان بهبود ایجاد شود زیرا که ما نماینده مردمیم نه نماینده شهردار یا فرد خاصی ...

 

در دوران تصدی صادق نجفی پروژهای  زیادی که در سالهای قبلی از مشکلات و علامت سوال در حوزه مدیریت شهری تبریز بود با توانمندی شهرداری و  شورا که در از این موارد می توان به میدان آذربایجان ،ساخت روگذر میدان راه آهن و بهسازی اتوبان پاسداران،جاده باسمنج وساماندهی ورودی های شهر و 10ها پروژه دیگر که در مقال این مصاحبه نیست اشاره کرد.

در این مدت شهرداری نجفی،  معادل مبلغ 12 ساله  به مترو کلانشهر تبریز تزریق شده است و پروژه های زیادی همچون مقبره الشعرا و کاخ موزه قاجار کلید خورده است.

 برخی  ها مطرح می کند در دوران شهرداری نجفی به  نوعی شهر فروشی شده است زیرا که سهم شهرداری در پروژ های بزرگی همچون لاله پارک فروخته شده است؟

درست است که در برخی پروژه ها شهرداری سهم اش را فروخته است ولی با مبلغ به دست آمده به اجرای پروژ های شهری موانعی از سر راه مشکلاتش شهر برداشت است .مثلا مبلغ 40 میلیارد تومان از محل فروش سهم شهرداری از مجموعه لاله پارک در مسیرگشایی امتداد خیابان 42 متری هزینه شده است و از سویی دیگر شهرداری تبریز در پروژه های مشارکتی دیگر نیز مانند شهرک سلامت  سهیم شده است که می تواند به عنوان درآمد پایدار شهری قابل استفاده برای آینده شهر باشد.

 

نظرتان در مورد سیستماتیک بودن یا قائم به فرد بودن فساد در شورا چیست؟

متاسفانه در جریان این اتفاقات همه اعضای شورا مورد هجمه‌ی افکار عمومی قرار گرفتند. با اینکه برخی از اعضای شورا در معرض اتهام بودند اما برخی ها دیگر اعضای شورا را به خاطر سکوت مورد مذمت قرار دادند . ما اعضای شورا و مدیران را که تعقیب نمی کنیم و از طرفی امیدوارم انشالله این موضوع برطرف شده  و اعضای مورد اهام نیز در صورت بی گناهی رفع اتهام شوند .
 
برخی اعضای شورا افرادی را برای مشاوره و کارشناس در شورا به دبیری معرفی می کردند و وقتی که عضوی(دبیری) مشاوری برای خود انتخاب می کند و اتفاقاتی و یا  سواستفاده مربوط  به مشاوراش انجام گیرد طبعاتش بر عهده ی دبیری است نه تمامی شورا.
 
آیا شما از وجود دفتر مشاوران خبر داشتید؟

خیر. وقتی سعید محدث برای اولین بار ماجرای دفتر مشاوران شورا در صحن علنی مطرح کرد متوجه قضیه شدم و قبل از آن هیچ خبری از این دفتر و دستکی که به نام شورا باز شده بود نداشتم.

 در ماجرای اتفاقات اخیر دو نماینده تبریز که بیشترین آرا را داشته اند ،نظر متفاوت دارند  یکی مسعود پرشکیان بر عدم پرداخت به این موضوع تاکید دارد و از طرفی علیرضا بیگی به واکاوی مسائل تاکید می کرد،در این باره نظر شما چیست؟
 
من فرد سیاسی نیستم و در این قضایا که مقوله امنیتی و قضایی است نمی توانم اظهار نظر کنم  و در مورد نمایندگان نیز  هرکس از دیدگاه خود به مسائل نگاه می کنند.

برای تبریز 2018 قرار بود جاذبه های گردشگری شهری ایجاد شود آیا  در این زمان اندک  از لحاظ شهرسازی و عملیاتی ایجاد این جاذبه ها امکان پذیر است؟

انتخاب تبریز بعنوان شهر گردشگری نمونه جهان اسلام در سال 2018 یک رویداد در سطح ملی است و سلطانی فر ریاست سازمان صنایع دستی -گردشگری و میراث فرهنگی نیز تاکید کرده که برای اعتلای این رویداد در کنار مدیریت شهری تبریز هست.

ولی اعتقاد دارم که فقدان ارتباطات ملی مشکل اصلی تبریز است.  ارتباط مدیریت شهری تبریز با پایتخت باید تسهیل شود چرا که در این راستا دفتری به نام دفتر حفظ منافع تبریز درتهران وجود ندارد در سفری که به تهران همراه چند عضو  دیگر شورا از یکی از طرحهای شهرداری تهران بازدید داشتیم ،  در این طرح نزدیک به 40 نهاد وزارت خانه در این پروژه همراه و مشارکت  شهرداری بودند ولی این همگامی و همراهی دولت و مدیریت شهری تبریز خیلی ضعیف است در این راستا از تمام نماینده گان شهر می خواهیم برای محکم کردن پیوند دولت با مدیریت شهری تبریز فعالیت های بیشتری را انجام دهند تا با این همکاری برای 2018 آمادگی بیشتری را داشته باشیم نه انکه عملکرد جدا و جزیره ای انجام دهیم .اقدامات فعلی برای 2018 جزیره ی است زیرا برای موفق تر بودن نهادهای  استانداری سازمان میراث فرهنگی گردشگری، صنایع دستی استان  و شهرداری تبریز بایستی منسجم ترعمل کنند

 

......
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
جلیلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
واقعا عالی مطالب را بیان فرمودند هم ساده هم مفید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :