رحیمی با اشاره به گزارش عراقچی در کمیته هسته‌ای مجلس:
تابنام تهران- نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلام شهر و پردیس با اشاره به گزارش رییس ستاد پیگیری اجرای برجام در کمیسیون امنیت ملی تاکید کرد که با وجود بدعهدی های طرف مقابل اما تا همین میزان هم برجام شرایط مساعدی برای کشور فراهم کرده و در این مسیر منافع مردم تامین شده است.
کد خبر: ۳۱۱۷۷۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷ 15 October 2016
علیرضا رحیمی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در  گفت و گو با تابناک تهران درباره جلسه مشترک امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با عباس عراقچی، رییس ستاد پیگیری اجرای برجام گفت: با هدف طی مراحل نهایی گزارش برجام آقای عراقچی به کمیسیون دعوت شدند تا گزارشی از روند اجرای این توافق ارایه شود.

در این جلسه از آقای عراقچی درخواست شد تا گزارشی درباره اجرای تعهدات 1+5 ، وضعیت تحریم‌ها ، تحریم‌های جدید آمریکا ارایه دهند.

در این جلسه آقای عراقچی تاکید کردند که اجرای برجام به خوبی در حال انجام است و مشکلات در حوزه بیمه‌ها و مراودات اقتصادی حل شده است.

در این جلسه معاون وزیر خارجه همچنین تاکید کرد که در حوزه پولی و بانکی بن‌بستی وجود ندارد البته جمهوری اسلامی ایران انتظار دارد طرف مقابل مطابق برجام شرایط کاملا مساعدی را فراهم کند.

رییس ستاد پیگیری اجرای برجام در بخش دیگری از گزارش خود به مسائل نفتی اشاره کرد و گفت: در حوزه نفت شرایط خوبی داریم و بعد از اجرای برجام به سرعت تولید نفت افزایش یافته است و در پی این توافق ایران توانسته است که به جایگاه خود در بازارهای بین المللی دست پیدا کند.

رحیمی با بیان اینکه در ادامه این جلسه به برخی بدعهدی های کشورهای عضو گروه 1+5 نیز اشاره شد و گفت: که آقای عراقچی تاکید کردند که جمهوری اسلامی ایران انتظار دارد که طرف مقابل بیش از پیش به تعهدات خود پایبند باشد و این مهم در جلسات دو جانبه و چند جانبه بارها به طرف مقابل تذکر داده شده است.

در خاتمه تاکید کرد که گزارش ارایه شده از سوی رییس ستاد پیگیری اجرای برجام حکایت از آن داشت که با وجود بدعهدی های طرف مقابل اما تا همین میزان هم برجام شرایط مساعدی برای کشور فراهم کرده و در این مسیر منافع مردم تامین شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار