رئیس پلیس فتای استان البرز خبر داد
رئیس پلیس فتای استان البرز گفت: فیشینگ کاران حرفه‌ای که اقدام به کلاهبرداری از کاربران سایت‌های اینترنتی در سراسر کشور می‌کردند دستگیر شدند.
کد خبر: ۳۰۹۵۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۴ 09 October 2016
محمد اقبالی اظهار داشت: در پی رصد و پایش فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتای استان البرز، سایتی را مشاهده کردند که گردانندگان آن به بهانه مشاهده اطلاعات و آدرس خطوط یکی از اپراتورها و پرداخت مبلغ 10 هزارریال کاربران را با صفحه جعلی فیشینگ به درگاه بانک هدایت و اطلاعات حساب بانکی کاربران را به سرقت می‌بردند که موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی اضافه کرد: با تحقیقات و بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که متهمان با بهره‌گیری از بیش از 85 شماره از دو اپراتور که با هویت جعلی به ثبت رسیده اقدام به انتشار گسترده پیامک برای سیم کارت‌ها با مضموم دسترسی آسان به اطلاعات مالکان خطوط در سراسر کشور می‌کردند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: پلیس نیز با به‌کارگیری شگردهای خاص 2 نفر از این افراد که در این زمینه کار می‌کردند را در تهران و اسلامشهر شناسایی و با نیابت قضایی به محل مورد نظر اعزام و هر دو را دستگیر کرد.

اقبالی افزود: این متهمان در گذشته نیز با ارسال پیامک «پول را به این حساب واریز کنید» اقدام به کلاهبرداری کرده بودند که تحت تعقیب پلیس بودند.

وی گفت: از بازرسی از محل زندگی آن‌ها تعدادی لب تاپ، رایانه و سیم کارت فعال که در زمینه فیشینگ استفاده شده بود کشف شد.

اقبالی یادآورشد: تاکنون 95 مالباخته که مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند شناسایی شده‌اند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
مردم باید آگاه باشند و به همین سادگی فریب نخورند. ممنون از پلیس فتا که همه چیز رو کنترل می کنه. رسانه ها باید به کمک پلیس فتا آمده و مردم را آگاه کنند. قرار نیست که مردم ساده فریب بخورند و بعد پلیس مجبور بشه شبانه روز کار کنه تا مجرمان رو دستگیر کنه. لطفا بیشتر آگاهی بخشی کنید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار