تابناک تهران- بازی ایران و کره جنوبی تقریبا به دربی آسیا شهرت پیدا کرده است. در تاریخچه بازی این دو تیم قدرتمند، دیداری را به یاد نمی آورید که زیبا و مهیج نبوده باشد، البته جدا از حاشیه ها و کرکری هایی که میان دو تیم بزرگ شرق و غرب آسیا وجود داشته است. خوب است بدانید از نظر تعداد بردها، ما از رقیب دیرینه خود جلو تر قرار داریم در بازی پیش رو از روحیه بهتری در خانه خود برخوردار هستیم.
کد خبر: ۳۰۹۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰ 09 October 2016
ایران و کره بازهم در روز سه شنبه به دیدار هم می روند و برای دومین بار در تاریخ بیستم مهرماه رودرروی هم قرار می گیرند.
ایران و کره جنوبی سه شنبه در چارچوب رقابت های مقدماتی جام جهانی در ورزشگاه آزادی به دیدار هم می روند. این اتفاق، برای بیست و نهمین بار در تاریخ این دو کشور و در رده سنی بزرگسالان رخ می دهد. بیراهه نیست اگر جدال ایران و کره را یکی از دربی های قاره کهن بدانیم. یکی از همان فوتبال کلاسیک ها که خیلی ها منتظرش هستند. چیزی شبیه آلمان – انگلیس اروپایی ها یا آرژانتین برزیل آمریکای لاتین ها یا ...
۲۸ جدال قبلی به نفع ایران سنگینی می کند. از زمانی که کی روش هدایت ایران را بر عهده گرفت، برتری ملی پوشان نسبت به کره در بحث نتیجه گیری هویدا شد. حالا ایران ۱۲ برد کسب کرده، ۹ پیروزی از آن کره ای ها شده و ۷ مسابقه هم برنده ای نداشته است.
در ادامه قرار است به دیدار ایران و کره از نگاه آمار و ارقام و اعداد و ریاضیات و احتمالات نگاه کنیم:
-در ۲۸ دیدار قبلی این دو تیم۶۳بار توپ از خط درواره ها عبور کرده است که حاصل آن، ۳۲ گل برای کره و ۳۱ گل برای ایران بوده است.
-میانگین گل به ثمر رسیده در دیدار های ایران و کره به ازای هر بازی ۲۵/۲ است.
-بازی روز سه شنبه، هفتمین بازی این دو تیم در ورزشگاه آزادی است. ۹ بازی در خاک کره انجام شده و الباقی در زمین های بی طرف برگزار شده است.
-بهترین پیروزی ایران در سال ۱۹۹۶ رقم خورد که با نتیجه ۶-۲ تمام شد و بهترین پیروزی کره هم به سال ۱۹۵۸برمی گردد که چشم بادامی ها با نتیجه ۵-۰ به پیروزیدست پیدا کردند.
-ایران در ۶ دیدارقبلی که میزبان بوده ۴ بار به پیروزی رسیده و ۲ بار هم مساوی کرده و هرگز شکست نخورده است.
-آخرین پیروزی کره مقابل ایران به تاریخ ۲ بهمن ۸۹ برمیگردد که چشم بادامی ها در جام ملتهای ۲۰۱۱با نتیجه ۱-۰ به پیروزی رسیدند. حالا ۲۲۹۲ است که این تیم در برابر ایران طعم برد را نچشیده است.
-تاکنون سابقه نداشته در جدال های ایران و کره تیمی بیش از سه برد پیاپی داشته باشد. سه تقابل نخست ایران و کره به سود چشم بادامی ها تمام شد اما دیدار بعدی با برد ایران خاتمه پیدا کرد.و حالا ایران با هدایت کی روش سه برد به دست آورده و باید دید، این سه به چهار ختم می شود یا اتفاق دیگری رخ می دهد.
-۲۷۹ دقیقه است که دروازه ایران در برابر کره جنوبی بسته مانده است و تیم کی روش هم هیچگاه از کره گل نخورده است.
-تنها دوبار جدال ایران و کره با نتیجه بدون گل تمام شده و در جریان بازی گل نداشته است.
-اولی اشتیلیکه در تنها تقابل با ایران شکست خورده است.
-کره با هدایت اولی اشتیلیکه تنها ۴ شکست داشته است که دو تای آن مقابل تیمهای آسیایی بوده و این دو تیم، ایران و استرالیا بوده اند.
-ایران در رده بندی فیفا در رده چهل و هفت جهان و اول آسیا و کره جنوبی در رده پنجاه و هفتم جهان و سوم آسیا قرار دارد.
-آخرین جدال ایران و کره که به برتری یک گله ایران منجر شد در روز سه شنبه برگزار شد و بازهم این دیدار روز سه شنبه خواهد بود.
-ایران و کره پیش از این، ۵ بار در مهرماه به دیدار هم رفته اند که ماحصل آن، دو برد برای هرکدام از تیمها و یک تساوی بوده است. آخرین جدال این دو تیم در مهرماه به دیدار رفت مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ برمی گردد  که ایران با تک گل جواد نکونام صاحب برتری شد.
ایران و کره ۴ بار تاکنون در روز بیستم یک ماه شمسی به مصاف هم رفته اند که دو برد برای کره ای ها ثبت شده، یک برد برای ایران و یک تساوی. آخرین بازی در سال ۸۴ بود که کره آن مسابقه دوستانه را ۲-۰ برد.
-ایران و کره برای بار دوم در تاریخ در روز بیستم مهرماه مقابل هم قرار می گیرند. دفعه قبل، ۱۱ سال پیش بود که این دو تیم مقابل هم قرار گرفتند و کره در جدالی دوستانه در سئول، ایران را با هدایت برانکو برد.
-یک سال و شش ماه و ۹ روز یا به عبارتی ۵۶۳ روز از آخرین شکست ایران در دیدارهای رسمی و غیررسمی می گذرد. ایران در این روز مقابل سوئد در جدالی دوستانه ۳-۱ شکست خورد.
-کی روش تنها سه بار مقابل تیمهای آسیایی در جریان بازی شکست خورده که آخرین آن به دیدار با عمان در ۱ خرداد ۹۲ برمی گردد. حالا ۳سال و ۳ ماه و ۲۰ روز یا ۱۲۰۷ روز گذشته و ایران هنوز مقابل آسیایی ها در طول جریان مسابقه نباخته و فقط یک بار مقابل عراق در ضربات پنالتی شکست خورد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار