تماشاخانه‌های تهران با نزدیک شدن به ایام تاسوعا و عاشورای حسینی تا ۲۵ مهر تعطیل می‌شوند.
کد خبر: ۳۰۹۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲ 09 October 2016
تئاتر شهر پیش از تعطیلات با نمایش «فصل بهارنارنج» خداحافظی کرده وارد تعطیلات یک هفته‌ای به مناسبت ایام عزاداری سالار شهیدان می‌شود. قرار است از تاریخ 25 مهر نمایش «سردار» به نویسندگی و کارگردانی نادربرهانی مرند در تالار اصلی  و نمایش « درباره تصویرت از من تجدید نظر کن» به کارگردانی آروند دشت آرای  در تالار چهارسو ،نمایش « آخرین انار دنیا» به کارگردانی ابراهیم پشت کوهی در تالار سایه  و گروه تئاتر «بزرگراه» به سرپرستی حمید مراد ویسی و باقر سروش در مرکز مطالعات اجرایی قشقایی و از روز 29 مهر ماه نمایش «طپانچه خانم» به کارگردانی شهاب الدین حسین پور در تالار چهارسو میزبان علاقه‌مندان تئاتر شوند.

در اداره تئاتر نیز با پایان یافتن دو نمایش «علی کوچیکه» به کارگردانی حسین فرخی   و «دوشیزگان باغ لیمو» به کارگردانی فاطمه رادمنش در تاریخ 18 مهرماه، تمامی تمرینهای گروه‌های نمایشی در پلاتوهای اداره تئاتر و همچنین اجراهای خانه نمایش به مدت پنج روز از تاریخ 19 مهرماه لغایت 23 مهرماه همزمان با ایام عزاداری  تاسوعا و عاشورای حسینی تعطیل می شوند. از روز یکشنبه 25 مهرماه خانه نمایش میزبان دو اثر نمایشی «آن سیب سرخ» به کارگردانی شهاب راحله و «آخه اینجا نزدیک‌تره به خدا» به کارگردانی حامد هوشیاریشود که هر روز در ساعتهای 18 و 19:30 روی صحنه می‌روند.

مرکز تئاتر مولوی نیز تمامی فعالیتهای خود را طی هفته جاری  به مناسبت برگزاری مراسم سوگواری سالار شهیدان امام حسین (ع) و یاران با وفایش تعطیل می‌کند.در این هفته، سالنهای این مجموعه در حوزه رنگ‌آمیزی و مسائل فنی بهسازی وارد فاز عملیاتی می‌شود.

برنامه های نمایشی فصل آینده ی مولوی از ابتدای هفته آتی از 25 مهر ماه با سه نمایش از سر گرفته می‌شود. در سالن اصلی تئاتر مولوی، نمایش «زبان کوهستانی/ ایمان به خود» با کارگردانی علی‌اکبر علیزاد از 25 مهر ساعت 20:30 و به مدت 60 دقیقه اجراهای خود را آغاز می‌کند. نمایش «زبان کوهستانی/ ایمان به خود» ترکیبی است از متن کوتاه «زبان کوهستانی» نوشته هارولد پینتر و اپیزود سوم نمایشنامه «سوءقصدهایی به زندگی آن زن» نوشته مارتین کریمپ به نام «ایمان به خود» که توسط رضا سرور و علی اکبر علیزاد ترجمه شده‌اند.

این اثر با مشارکت بیش از 40 نفر از دانشجویان از جمله تینا یونس‌تبار، کتایون سالکی، مرتضی حسین‌زاده، پژمان یاوری، محمد مجیدیان، آرمان پرتویی، تارا یونس‌تبار،  یاسمن زارعی، شیوا بهرام‌پور، آیدا چرخ گری،  فرزانه بهنیا، یاسمن باروتی، بهاره علیار، شهرزاد صدری، لیلا جلیلیان، غزاله بداقی، کیمیا حسینی، نیلوفر صمدی، پریسا جوادی، شیرین طیبی، شفق نصر، نوشین موسوی، آریو افشار در آن به ایفای نقش می‌پردازند.

همچنین نمایش «آخرین سفر» نوشته و کار مریم منصوری نیز از 27 مهر ساعت 18:15 به مدت 45 دقیقه در سالن اصلی به صحنه می‌رود.

تماشاخانه ایرانشهر نیز که با پایان اجرای سالن ناظرزاده خود مواجه است، از تاریخ 25 مهرماه با نمایشهای تازه به روند کاری خود ادامه می‌دهد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار