نقشه‌برداری هوایی ضرورت توسعه استان است که متأسفانه 20 سال است که برنامه نقشه‌برداری و عکس‌برداری انجام‌ نشده و یا به صوت ناقص انجام‌ شده است.
کد خبر: ۳۰۷۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴ 06 October 2016
استاندار همدان گفت: نقشه‌برداری هوایی ضرورت توسعه استان است که متأسفانه 20 سال است که برنامه نقشه‌برداری و عکس‌برداری انجام‌ نشده و یا به صوت ناقص انجام‌ شده است.

به گزارش ایسنا، محمدناصر نیک‌بخت، در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همدان که با حضور رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور برگزار شد، با بیان اینکه کامل‌ترین عکس‌های هوایی مربوط به سال 35 توسط آمریکایی‌ها انجام‌ شده بود، ادامه داد: یک دوره عکس‌برداری هوایی در سال 46 انجام شد که اکنون پاسخگوی تغییرات حاصل‌ شده نیست.

استاندار همدان با بیان اینکه رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور برای انجام عکس‌برداری هوایی در استان قول داده بودند، افزود: سازمان نقشه‌برداری کشور برای انجام عکس‌برداری هوایی نیروی آماده خدمت و امکانات و تجهیزات فراوان ندارد تا تنها منتظر متقاضی باشد بلکه در شرایط کمبود امکانات و نیرو استان را در اولویت قرار دادند.

وی در ادامه به موضوع سرشماری نفوس و مسکن سال 95 اشاره کرد و از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست تا امکانات ادارات را برای ثبت‌نام اینترنتی در سرشماری در اختیار خانواده کارکنان قرار دهند.

نیک‌بخت از صداوسیمای مرکز همدان خواست تا بیشتر به موضوع سرشماری نفوس و مسکن در برنامه‌ها بپردازد و ادامه داد: برای انجام اطلاع‌رسانی خوب باید به رسانه‌ها خوراک لازم را داد.

وی ضمن اینکه از فرمانداران خواست موضوع سرشماری و عکس‌برداری را جزء امور اساسی خود قرار دهند، تأکید کرد: سرشماری نفوس و مسکن و عکس‌برداری هوایی در ایجاد توسعه بسیار تأثیرگذار هستند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه انتظار نداشتم همدان در ثبت‌نام اینترنتی سرشماری جزء آخرین استان‌های کشور باشد، افزود: مردم ایران عادت به انجام کارهای خود در دقیقه 90 دارند اما این موضوع مربوط به سراسر کشور است در نتیجه انتظار نمی‌رفت که این‌گونه ضعیف باشد.

وی از صداوسیما و فرمانداران خواست مردم را تشویق به انجام ثبت‌‌نام اینترنتی سرشماری کنند و افزود: همدان، استان علم و دانایی و استانی پیشرو در زمینه‌های علمی و فناوری است و امیدوارم جهش و رشد قابل‌ توجهی را در زمینه ثبت‌نام اینترنتی شاهد باشیم.

نیک‌بخت با بیان اینکه موضوع سرشماری را عادی فرض کرده‌ایم، افزود: همه امکانات برای انجام سریع سرشماری اینترنتی باید بسیج شوند.

وی با بیان اینکه همیشه آمار سرشماری محرمانه بوده است، ادامه داد: درز کوچک‌ترین آماری به بیرون از قداست سرشماری می‌کاهد.

استاندار همدان در ادامه به جذب 105 میلیارد تومان معادل بودجه عمرانی استان برای بخش بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت: با این اعتبار تمام خانه‌های بهداشت و تشکیلات در شهرها و روستاها را نوسازی و یا بازسازی می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه باید اعتبار داده‌ شده را سریع‌تر هزینه کرد چرا که در صورت عدم هزینه به‌ موقع در استان اعتبار به استان دیگری داده می‌شود، افزود: فرمانداران و معاون عمرانی استاندار هرچه سریع‌تر زمین مورد نیاز برای حوزه بهداشت را فراهم کنند و اجازه ندهند به علت نبود زمین با مشکل مواجه شویم.

نیک‌بخت از پیگیری چند موضوع در تهران خبر داد و با اشاره به اینکه مسأله پروژه‌های هتل هما، منطقه ویژه جهان‌آباد و کارخانه دولومیت نهاوند مورد بررسی قرار گرفت، افزود: امروز 10 نفر برای انجام توافقات در مورد هتل هما وارد همدان شدند.

وی افزود: درباره پروژه‌های جهان‌آباد و دولومیت نهاوند نیز دوشنبه هفته آینده جلسه‌ای با مدیرعامل شستا و مدیرعامل شهرک‌های صنعتی و مسئولان خواهیم داشت تا سایر مسائل پیگیری شود.

استاندار همدان افزود: جلسه‌ای با سازمان هواپیمایی کشور در زمینه مسائل پروازها داشتیم و به دنبال انجام سه پرواز در هفته از همدان هستیم.

وی در ادامه به نخستین سالگرد شهادت سردار شهید همدانی اشاره و تأکید کرد: فردا مراسمی برای شهادت شهید همدانی برگزار می‌شود که همه مدیران باید در این مراسم شرکت کنند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
"فردا مراسمی برای شهادت شهید همدانی برگزار می‌شود که همه مدیران باید در این مراسم شرکت کنند." آقای نیکبخت سردار همدانی نیازی به دستور شما نداره مردم خودشان غوغا می کنن. شما خیلی دستور میخوای بدی به ... دستور بده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
به مسئولین سرشماری آمار 95 اعلام کنید که اگر ضعف در ثبت تعداد مراجعین محترم را داشتید از اول اعلام می کردید حالا اگر سایتان پیشرفته بود قطعا بیش از 50 میلیون ایرانی می توانستند امار خودشان را وارد سایت کنند سایتتان خیلی خیلی ایراد دارد لطفا ایرادها را رفع کنید وقت مردم ذی قیمت است معطلشان نکنید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار