در جلسه کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا با محوریت شهر اراک مطرح شد؛
تابناک: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: در جلسه کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا با محوریت شهر اراک مقرر شد در راستای جلوگیری از انتقال گرد و غبار کویر میقان به شهر اراک از طریق ایجاد پوشش گیاهی و بادشکن های مصنوعی انجام پذیرد.
کد خبر: ۳۰۶۹۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۵ 04 October 2016

 به گزارش تابناک مرکزی، در جلسه کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا که با محوریت شهر اراک برگزار شد، ضرورت حفظ تالاب میقان برای جلوگیری از تبدیل آن به کانون ریزگرد مورد تاکید قرار گرفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با اعلام این مطلب گفت: جلسه کارگروه ملی کاهش  آلودگی هوا عصر دوشنبه با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور، رئیس سازمان محیط زیست کشور و مسئولان استان مرکزی برگزار شد و در این کارگروه ملی، اختصاصا مساله آلودگی هوای اراک مورد بررسی قرار گرفت.

حسینعلی ابراهیمی کارنامی افزود: بخش عمده از مشکلات زیست محیطی استان و به ویژه شهر اراک در این جلسه مطرح و عوامل مختلف آلاینده این شهر و راهکارهای کاهش آلودگی مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی بیان کرد: مهمترین موضوعی که در جلسه کارگروه ملی کاهش  آلودگی هوا در رابطه با اراک مطرح شد، ضرورت حفظ تالاب میقان برای جلوگیری از تبدیل آن به کانون ریزگرد بود که مورد تاکید قرار گرفت.

ابراهیمی کارنامی گفت: مقرر شد راهکارهای حفظ زیست بوم تالاب میقان و به ویژه افزایش حق آبه آن در دستور کار قرار گیرد و از سوی دیگر اقدامات موثر در راستای جلوگیری از انتقال گرد و غبار کویر میقان به شهر اراک از طریق ایجاد پوشش گیاهی و بادشکن های مصنوعی انجام پذیرد.

وی خاطرنشان ساخت: همچنین در این جلسه مساله انتقال واحد آندسازی آلومینیوم سازی اراک نیز مطرح و مقرر شد از سوی سازمان های مرتبط و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، امکان تخصیص اعتبار برای تسریع در انجام این اقدام و انتقال واحد آندسازی به مکانی دورتر از شهر اراک بررسی شود.

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: مساله افزایش فضای سبز شهر اراک و کمربند سبز آن نیز از جمله مواردی بود که در جلسه مذکور مطرح و مقرر شد اعتباری برای تسریع روند گسترش فضای سبز این شهر در نظر گرفته شود.

ابراهیمی کارنامی افزود: امکان سنجی ایجاد مترو در شهر اراک و بهبود و نوسازی ناوگان حمل و نقل از جمله دیگر موضوعاتی بود که بیان و قرار شد شرایط و بستر انجام آن مورد بررسی قرار گیرد.

وی اظهار داشت: تکمیل و تجهیز شبکه پایش و سنجش آلودگی هوای استان مرکزی و استقرار دستگاه های پایش آلودگی هوا در دیگر شهرستان های استان نیز از جمله نیازهای استان مرکزی بود که در این جلسه از سوی مسئولان استان مورد تاکید قرار گرفت.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار