تابناک تهران- رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اعلام وصول طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران، از ارسال نامه‌ای به محمد باقر قالیباف شهردار تهران و دعوت او برای پاسخگویی به نمایندگان مجلس خبر داد.
کد خبر: ۳۰۶۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵ 04 October 2016
پس از انتشار اخباری مبنی بر «تخلف شهرداری تهران در واگذاری املاک به برخی اعضای شورای شهر و مدیران ارشد شهرداری»، تلاش‌ها برای نظارت بر عملکرد شهرداری افزایش یافت. 

این در حالی است که شورای اسلامی شهر تهران به‌عنوان اصلیترین نهاد ناظر بر شهرداری، طرحی با عنوان «تحقیق و تفحص از شهرداری تهران» را به صحن علنی برد که یک فوریت آن تنها ١١ رأی موافق داشت و به تصویب نرسید. 

بر همین اساس پس از تعلل اعضای شورای شهر تهران، نمایندگان مجلس دست به کار شدند تا محمد باقر قالیباف شهردار تهران را پس از سال‌ها پاسخگو کنند. 

در همین رابطه طرح تحقیق و تفحص از عملکرد شهرداری تهران در سه محور چگونگی تملک املاک یا واگذاری املاک، چکونگی اجرای پروژه‌های مشارکتی در شهرداری تهران و حوه توافقات و تعاملات شهرداری با اشخاص حقیقی و حقوقی در تغییر کاربری‌ها تهیه و تقدیم هیات رییسه مجلس شد. 

در ادامه این طرح تحقیق و تفحص از طرف هیات رییسه برای بررسی به کمیسیون اصلی که کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ارسال شد. 

محمدرضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تایید اعلام وصول طرح تحقیق و تفحص در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، در گفت‌و‌گو با تابناک تهران گفت: پس از اعلام وصول این طرح نامه‌ای را برای آقای قالیباف شهرداری تهران ارسال شد و ایشان را برای پاسخگویی نسبت به سوالات و ابهامات نمایندگان حول محور طرح تحقیق و تفحص به کمیسیون عمران دعوت کردیم. 

او با بیان اینکه این نامه امروز برای شهردار تهران ارسال شده است گفت: طی این نامه کمیسیون عمران از آقای قالیباف خواسته شد تا اسناد و مدارکی را که در ارتباط با موراد مطرح شده در طرح تحقیق و تفحص در اختیار دارد آماده ارایه به نمایندگان مجلس کند. 

رئیس کمیسیون عمران با بیان اینکه تلاش داریم تا طرح تحقیق و تفحص از عملکرد شهرداری تهران به نگاهی کار‌شناسانه و به دور از هیاهو و جنجال‌های سیاسی مورد بررسی قرار گیرد گفت: حتما در جلسه‌ای با حضور امضا کنندگان طرح تحقیق و تفحص و شهردار تهران نظارت دو طرف استماع می‌شود و در ‌‌نهایت نتیجه بررسی‌ها را برای به جریان افتادن و یا توقف طرح تحقیق و تفحص به صحن علنی ارایه خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار