سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی از قرائت گزارش این کمیسیون درباره حقوق های نامتعارف در جلسه علنی فردا ( سه‌شنبه) مجلس خبر داد.
کد خبر: ۳۰۶۱۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰ 03 October 2016
بهرام پارسایی اظهار کرد: پس از قرائت گزارش دیوان محاسبات درباره حقوق‌های نامتعارف در جلسه علنی روز یکشنبه ، گزارش کمیسیون اصل نود در همین رابطه به همراه طرح پیشنهادی کمیسیون برای مقابله با پرداختی های نامتعارف به مدیران فردا سه‌شنبه در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد.

وی افزود: در گزارش کمیسیون اصل نود اطلاعات جامعی از همه دستگاه های مرتبط دراین رابطه اعم از دلایل این امر ، راه های پیشگیری از آن ، پیشنهادات سلبی و توصیه هایی برای پیشگیری از وقوع این اتفاق در آینده گنجانده شده است و طرح ده ماده‌ای نیز با همین مضمون در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم شیراز در مجلس یادآور شد:‌ از نقاط قوت گزارش کمیسیون اصل نود و طرح ارائه شده از سوی کمیسیون این است که قرار است با همه متخلفین اعم از دریافت کنندگان این حقوق ها یا عاملین آن ، مدیران عامل، ذی حسابان و تمامی کسانی که کوتاهی کردند برخورد شود چرا که بعضا گناه آن‌ها بیشتر از دریافت کنندگان حقوق است.

پارسایی با اشاره به پیشنهاد ممنوعیت اعطای وام و تسهیلات ویژه به مدیران در این طرح اضافه کرد:‌طبق گزارش دیوان محاسبات بیشترین پرداختی های نامتعارف مربوط به تسهیلات بانکی بوده و نه حقوق مدیران. ضمن اینکه بسیاری از این مدیران می‌گویند که دریافت حقوق نامتعارف شان خارج از شمول قانون مقررات کشور نبوده و طبق قوانین مقرراتی بوده که ناظرین و مدیران قبلی هم آن را امضا کردند.

سخنگوی کمیسیون اصل نود در پایان تاکید کرد که در طرح پیشنهادی کمیسیون اصل نود همه کسانی که در پرداختی‌های نامتعارف نقش داشتند باید جوابگوی تخلفات خود باشند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار