رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران اسامی میراث فرهنگی که به خوبی نگهداری نشده‌اند را اعلام کرد.
کد خبر: ۳۰۶۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸ 03 October 2016
احمد حکیمی پور ظهر امروز در مراسم تجلیل از حافظان میراث در تهران که به مناسبت چهاردهم مهرماه روز تهران برگزار شده است با بیان اینکه در راستای آئین تجلیل از حافظان میراث فرهنگی و بناهای تاریخی، این مراسم در موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه برگزار شده است گفت: ما در راستای حفظ بناهای میراثی حرکتی را از یک ماه قبل آغاز کردیم که بر اساس آن از بناهایی که در هر ماه به ثبت رسیده و با مدیریت مناسب کاربری و نگهداشت خوبی داشته‌اند تقدیر می‌کنیم.

وی افزود: امروز مصادف با چهاردهم مهرماه روز تهران انتخاب شده و تقارن خوبی است تا در آن از نگهدارندگان بناهای میراثی به خوبی تقدیر کنیم.

حکیمی پور ادامه داد: موسسه حکمت و فلسفه ایران یکی از بناهایی است که با اینکه در محدوده تجاری قرار دارد اما با مدیریت مناسب کاربری خود را حفظ کرده و امروز در دسترس شهروندان قرار دارد.

رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران با بیان اینکه میراث فرهنگی،‌ سرمایه شهر هستند گفت: حفظ این بناهای تاریخی وظیفه همه ما است که باید از این میراث حفاظت و حراست کنیم.

وی با بیان اینکه باید اقدامات لازم در راستای حفاظت از بناهای تاریخی شهر تهران انجام گیرد ابراز امیدواری کرد: این حرکت حرکتی باشد که به عنوان یک مطالبه اجتماعی از سوی شهروندان نیز پیگیری شود چرا که حساسیت شهروندان بر حفاظت از بناهای تاریخی می تواند یک نظارت اجتماعی ایجاد کند.

حکیمی پور در پایان افزود: متاسفانه در کنار آثاری که به خوبی نگهداری شده‌اند شاهد هستیم که بناهایی چون تئاتر پارس، خانه ملک شهر ری، خانه رهاوی، گرند هتل، تئاتر نصر، خانه کوچه فیروزکوبه، خانه پدری جلال آل احمد، خانه پدری رضاخان و کاروانسرای گمرک به خوبی نگهداری نمی‌شوند که کمیته میراث فرهنگی شورای شهر در بررسی‌های میدانی نگه‌داشت نامناسب را احصا کرده و به آنها تذکر لازم داده شده است.

انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار