محمود صادقی در گفت‌و‌گو با تابناک تهران
تابناک تهران- نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلام‎شهر و پردیس با انتقاد از آنچه مسکوت گذاشتن طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش خواند، به وزیر آموزش و پرورش هشدار داد که تن دادن به عزل و نصب‌های تحمیلی راه مناسبی برای گریز از استیضاح نیست.
کد خبر: ۳۰۶۱۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶ 03 October 2016
طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش در حالی قرار بود در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس اعلام وصول شود به یکباره به دلیل آنچه میانجی‌گری هیات رییسه مجلس برای متقاعد کردن نمایندگان به منظور انصراف از طرح استیضاح خوانده شد نه به طور کامل بلکه به طور موقت مسکوت گذاشته شد. 

بر اساس آنچه غلام‌رضا کاتب، دبیر هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی به تابناک تهران اعلام کرده بود، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش از نمایندگان درخواست‌کننده استیضاح برای پاسخ به مطالباتشان مهلتی دوهفته‌ای گرفت. 

این مهلت هم پس از جلسه هیات رییسه با نمایندگان امضا کننده طرح استیضاح و تشکیل کمیته‌ای متشکل از ۳ نفر از روسای وزارت آموزش‌وپرورش و ۳ نفر از نمایندگان درخواست‌کننده استیضاح وزیر آموزش پرورش به مظنور بررسی موضوعات مطروحه در استیضاح تعیین شد. 

این در حالی است که محمود صادقی، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلام‎شهر و پردیس مسکوت گذاشتن طرح استیضاح را خلاف آیین نامه داخلی مجلس می‌داند. 

محمود صادقی، عضو فراکسیون امید با بیان این مطلب در گفت‌و‌گو با تابناک تهران گفت: طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش یا باید از سوی هیات رییسه مجلس اعلام وصول شود و یا با کاهش امضا‌ها کنار گذاشته شود. 

وی افزود: طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش برخلاف آیین نامه داخلی مجلس مسکوت و به تعبیر بعضی مراعی گذاشته شده است. 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: در آیین نامه داخلی مجلس، مسکوت یا مراعی ماندن استیضاح پیش بینی نشده و پس از مهلت مقرر و عدم کاهش امضا‌ها به زیر ده نفر استیضاح در اولین جلسه علنی طرح می‌شود. 

صادقی با انتقاد از تشکیل کمیته‌ میانجیگری برای بررسی استیضاح فانی گفت: تشکیل چنین کمیته‌ای اساسا موضعیت ندارد چرا که این استیضاح باید مسیر قانونی خود را طی کند و نباید اجازه داده شود تا کار به کدخدامنشی و زد و بندهای پشت پرده کشیده شود. 

او افزود: متاسفانه در روزهای اخبر اخبار نگران کننده‌ای از جمله وقوع تغییرات در وزارت آموزش و پرورش مانند تغییرات مدیران به درخواست استیضاح کنندگان مطرح شده است که این اخبار نگرانی‌ها را افزایش می‌دهد که وزیر آموزش و پرورش برای گریز از استیضاح تن به این خواسته‌ها دهد. 
 
صادقی در خاتمه تاکید کرد: به وزیر آموزش و پرورش جناب آقای فانی توصیه می‌کنیم که تن دادن به عزل و نصب‌های تحمیلی راه مناسبی برای گریز از استیضاح نیست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار