معاون بازرگانی شرکت بازرگانی دولتی ایران از آغاز توزیع برنج و شکر تنظیم بازاری از امروز در فروشگاه‌های زنجیره‌ای خبر داد و گفت:قرار شد حجم عرضه به ۳۰ هزارتن برنج و ۵ هزارتن شکر افزایش یابد.
کد خبر: ۳۰۴۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶ 01 October 2016
حسن عباسی معروفان جزییات بیشتری از عرضه تنظیم بازاری برنج و شکر ارایه داد و درباره زمان و مکانیزم عرضه این کالاها در بازار، گفت: ستاد تنظیم بازار هر استان که زیرنظر سازمان جهادکشاورزی آن است، شبکه توزیع مورد اطمینانی دارند که در هر شهرستان مشخص شده و توزیع در آنجا انجام می‌شود.

وی دیروز گفته بود که برنامه وزارت جهادکشاورزی، توزیع ۱۵هزارتن برنج و شکر ارزان قیمت است.

معاون بازرگانی شرکت بازرگانی دولتی ایران در پاسخ به این پرسش که آیا این توزیع در فروشگاه‌های زنجیره‌ای انجام خواهد شد، گفت: بله، فروشگاه‌های طرف قرارداد ستاد تنظیم بازار هر استان اقدام به توزیع این کالاها می‌کنند.

وی درباره اینکه در کدام یک از فروشگاه‌های زنجیره‌ای قرار است، این کالاهای تنظیم بازاری عرضه شود، گفت: در هر استان نوع فروشگاه ممکن است متفاوت باشد اما درهمه استان‌ها یک یا چند فروشگاه‌ زنجیره‌ای وجود دارد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در یک استان فروشگاه شهروند وجود ندارد و فقط رفاه وجود دارد، بنابراین این فروشگاه اقدام به توزیع کالاهای مذکور خواهد کرد.

معروفان با اشاره به اینکه مشخص است که کدام یک از این فروشگاه‌ها اقدام به توزیع می‌کنند، اضافه کرد: استان مربوطه در این زمینه  اطلاعیه صادر می‌کند و مردم مطلع خواهند شد.

وی توضیح داد: ستادهای  تنظیم بازار استان‌ها در برخی از نقاط کشور  با دو فروشگاه و در  برخی استانها با ۵ فروشگاه قرارداد دارند ضمن اینکه همه مردم این فروشگاه‌ها را می‌شناسند و می‌توانند به آنجا مراجعه کنند.

معروفان در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه در تهران توزیع برنج و شکر تنظیم بازاری در کدام فروشگاهها انجام می‌شود، افزود: در تهران این کالاها از طریق تمام  فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول ۳۰ تن برنج تنظیم بازاری به قیمت هرکیلوگرم  کمتر از ۴ هزارتومان و ۵هزارتن شکر تنظیم بازاری به قیمت هر کیلوگرم ۲۵۲۰ تومان در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

معاون بازرگانی شرکت بازرگانی دولتی ایران همچنین از افزایش میزان عرضه برنج تنظیم بازاری خبر داد و اظهارداشت: قرار است دو محموله ۱۵ هزار تنی برنج و ۵ هزارتن شکر(در مجموع ۳۵ هزارتن) برای تنظیم بازار توزیع شود.

معروفان افزود: عرضه این اقلام تنظیم بازاری با قیمت مصوب در سطح فروشگاههای زنجیره ای بطور طبیعی باعث تعدیل قیمت این اقلام در سطح بازار خواهد شد.

وی درباره زمان آغاز توزیع برنج و شکر دولتی در بازار، اضافه کرد: ما روز چهارشنبه این مساله را  به استان‌ها اعلام کردیم و بنده فکر می‌کنم توزیع این کالاها از امروز (شنبه) آغاز شود.

معروفان درباره آخرین وضعیت قیمت شکر نیز اظهارداشت: شکر ارزان شده و نرخ آن در عمده فروشی‌ها به زیر قیمت مصوب کاهش یافته است.

وی ادامه داد: نرخ مصوب این کالا  ۲۵۲۰ تومان است درحالی‌که نرخ فروش آن در روز چهارشنبه گذشته ۲۵۰۰ تومان بود.

معروفان افزود: در همان روز ۵ هزارتن از این محصول هم در بورس کالا عرضه شد اما کسی آن را نخرید و تقاضایی برای این محصول وجود نداشت.

معاون بازرگانی شرکت بازرگانی دولتی ایران به این پرسش که با این شرایط آیا عرضه شکر در بورس کالا متوقف می‌شود؟ پاسخ داد: خیر، روز شنبه بازهم شکر در بورس عرضه خواهد شد اما درحال حاضر تقاضایی برای آن وجود ندارد.

معروفان اضافه کرد: عده‌ای فکر می‌کردند قیمت این کالا گران‌تر می‌شود و سود می‌کنند به همین دلیل آن را می‌خریدند و انبار می‌کردند اما  الان که می‌بینند  قیمت بازار آزاد  و نرخ  دولتی شکر  یکی است رغبتی به خرید آن ندارند.

تعلل دستگاه‌های متولی در تنظیم بازار برنج، باعث افزایش بی‌ضابطه قیمت این محصول شده است به طوری که قیمت برنج طی یکسال اخیر تا حدود ۵۰ درصد افزایش یافته است؛ بازار شکر هم طی ماههای اخیر با افزایش نسبی قیمت دچار نابسامانی شده است. در همین ارتباط دست اندرکاران بازار عنوان کرده بودند که  وزارت جهاد باید با آزادسازی بخشی از ذخایر برنج و شکر، نسبت به کنترل قیمت این محصولات اقدام کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار