امام جمعه قزوین گفت: همه اقشار استان اعم از توده‌های مردم و مسئولان همچنان منتظر مرتفع شدن دغدغه‌های اولیه‌شان از جمله بیکاری، ‌کمبود آب،‌ مشکلات عرصه صنعت،‌ کشاورزی و مسکن هستند.
کد خبر: ۳۰۴۳۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲ 30 September 2016
آیت الله «عبدالکریم عابدینی» نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان قزوین اظهار کرد: طی سفر ریاست جمهوری و وزرا به استان قزوین، مسئولان و مردم با تمام قوا وظیفه میزبانی را به‌درستی انجام دادند و شاهد اتفاقات خوبی در این سفر بودیم.   
عابدینی خاطرنشان کرد: اما همه اقشار استان اعم از توده‌های مردم و مسئولان هم‌چنان منتظر برطرف شدن دغدغه‌های اولیه‌شان از جمله بیکاری، ‌کمبود آب،‌ مشکلات عرصه صنعت،‌ کشاورزی و مسکن هستند.

نماینده ولی فقیه افزود: با این سفر اعضای هیئت دولت بیشتر در جریان مشکلات استان قزوین قرار گرفته و انتظار می‌رود هرچه سریع‌تر به قول‌ها و وعده‌های داده شده عمل کنند.
 
جلوگیری از ایجاد جامعه دوقطبی

عابدینی با اشاره به وحدت موجود در میان دولت و مردم گفت: مردم و مسئولان وظیفه دارند با آن‌ها که می‌خواهند در جامعه دودستگی و تفرقه ایجاد کنند مقابله نمایند و از ایجاد جامعه دوقطبی جلوگیری کرده و اجتماعی منسجم و متحد به وجود آورند.

امام جمعه قزوین در ادامه خاطرنشان کرد: ما همواره متحد و منسجم خواهیم بود چراکه رهبری واحد داریم و قرآن و اهل بیت راهگشای ما هستند و ما را به سمت پرستش خدای یگانه و پذیرش ولایت‌الهی رهنمون خواهند کرد.

وی افزود: امت مسلمان ایران به کسی اجازه نخواهد داد اقدامی برای ایجاد سمت و سوی دوقطبی در جامعه انجام دهد، آن‌ها که می‌خواستند تفرقه ایجاد کنند منافقین بودند که در کشور جایی نداشته و آواره بیابان‌ها شدند.
 
ارائه آمار دقیق اساس هرگونه سیاست گذاری است

امام جمعه مردم قزوین با اشاره به لزوم ارائه آمار صحیح خاطرنشان کرد: همانگونه که رهبر فرزانه انقلاب به توده‌های مردم و دست‌اندرکاران سفارش کرده‌اند، همه اقشار و مسئولان باید برای ارائه آمار صحیح مشارکت داشته باشند.

عابدینی تصریح کرد: آمار در اقتصاد، سیاست،‌ فرهنگ،‌ رفاه، ‌عمران و آبادانی مؤثر است و پایه و اساس هرگونه تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری محسوب می‌شود بنابراین مسئولان برای چاره‌اندیشی باید آماری صحیح و شفاف ارائه کنند.
 

بدترین منکر دوستی با دشمنان خداست

عابدینی افزود: در آستانه هفته امر به معروف و نهی از منکر هستیم و امید است با مشارکت مردم و مسئولان تحولی در این زمینه رخ داده و گام‌های رو به جلو و جدی برای برپایی این فریضه الهی برداشته شود.

وی با اشاره به بدترین منکرها اظهار کرد: دشمنان را دوست دانستن و دوستان را دشمن شمردن از بدترین منکرهاست،‌ گاه ممکن است برخی دانسته و یا ندانسته دوستان را به نیش زبان و قلم بیازارند در حالی که دشمنان از نیش زبان و قلم آن‌ها در امان هستند.

امام جمعه قزوین افزود: مصداق نهی از منکر در جامعه ما جلوگیری از حمایت از آمریکایی است که هیچ‌گاه به تعهدات خود عمل نمی‌کند.

وی گفت: ما با آمریکا که حضرت ابراهیم،‌ موسی و عیسی را تروریست می‌داند و افرادی هم‌چون سیدحسن نصرالله و ‌سردار سلیمانی در لیست ترور آن‌ها قرار دارند، هیچ هدف مشترکی نداشته و بر سر میز مذاکره نمی‌نشینیم.

عابدینی با اشاره به روز جهانی سالمندان و حمایت از کودکان و نوجوانان مظلوم فلسطینی اظهار کرد: امام صادق(ع) در حدیثی به حفظ حرمت بزرگترها سفارش کرده و می‌فرمایند کسی که به کودکان و نوجوانان محبت نکند از ما نیست.

نماینده ولی فقیه در ادامه با اشاره به آغاز سال 1438 هجری قمری گفت: امسال دوم محرم که روز ورود امام حسین(ع) به سرزمین کربلاست با 13 مهرماه یعنی سالروز هجرت امام خمینی(ره) از عراق به پاریس - برای برپایی اهداف امام حسین(ع)- مصادف شده است و امید است محرم امسال محرم بصیرت و آگاهی برای پیروان ولایت و عصمت و طهارت باشد.

امام جمعه مردم قزوین در خطبه اول نماز جمعه نهم مهرماه در خصوص نفوذ دین در روح زندگی انسان‌ها مطالبی را بیان کرد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار