رئیس جمهور با اشاره به اینکه قبلا ما را روی صندلی اتهام می نشاندند و اتهام های ناروایی به ما می زدند گفت:‌امروز ما در دنیا بر صندلی مدعی نشسته ایم و ادعا کرده و طلبکاریم.
کد خبر: ۳۰۳۶۹۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۶ 28 September 2016
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر امروز در دیدار با علما ، ایثارگران و برگزیدگان استان قزوین اظهار کرد: در جمع غیر متعهدها و سازمان ملل ایران امروز جایگاه و عظمت خاصی دارد و شک نکنید عظمت ایران امروز از گذشته بیشتر است.

وی در ادامه افزود:‌ من امسال تا یکی دو هفته مانده به مجمع عمومی سازمان ملل قصد نداشتم به سازمان ملل بروم اما وقتی برگزاری اجلاس غیرمتعهدها قطعی شد من تصمیم گرفتم هم به این اجلاس و هم به مجمع عمومی سازمان ملل بروم.

رییس جمهور اضافه کرد: در این یک هفته ای که اعلام کردیم به سازمان ملل می رویم بسیاری از رهبران کشورها تقاضای ملاقات داشتند اما من در 48 ساعتی که در نیویورک بودم فقط 14 ملاقات داشتم اما هیچ کشوری در دنیا نبود که تقاضای دیدار با نماینده ملت ایران را نداشته باشد. این نشان می‌دهد این ملت ، ملت بزرگی است و ایران باعظمت است.

روحانی در ادامه با اشاره به اینکه در گذشته همیشه با هم مسابقه می دادند تا علیه ایران تهمت بزنند افزود: امسال مسابقه برسر  این بود که چگونه با ایران همکاری کرده و با ما روابط اقتصادی برقرار کنند . بسیاری از سران کشورهای اروپایی در ملاقات ها قبل از آنکه من حرفی بزنم می گفتند باید مسأله بانک ها حل شود و باید به آمریکا فشار بیاوریم در واقع دیگر بحث این نیست که علیه ایران حرفی زده بشود بلکه بحث این است که علیه بدعهدی آمریکا حرف زده شود.

رئیس جمهور هم‌چنین افزود: ما اگر بخواهیم قراردادی را امضا کنیم سی چهل ماه طول می کشد و بعد از دقت های فراوان قرارداد را امضا می‌کنیم. ما بعد از امضای قرارداد عهد شکن نیستیم. ایران هیچ‌گاه در تاریخ عهد شکن نبوده و نخواهد بود. دولت برای عقد یک قرارداد به خاطر سابقه تاریخی طرف مقابل وسواس دارد. اما اگر قراردا دی را امضا کنیم آن را اجرا می‌کنیم . دنیا هم امروز فهمیده که ملت ایران به عهد خود پایبند است و خلف وعده نمی‌کند.

وی در ادامه گفت: در اجلاس غیرمتعهد چند رهبر دنیا به ما گفتند شما در زمینه هسته‌ای از حق ما هم دفاع کرده اید.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار